אתר באנגלית – שער הכניסה לשוק הבינלאומי

Website,Designer,Working,With,Digital,Tablet,And,Computer,Laptop,And

כל חברה שרוצה להצליח בעסקים בשוק הבינלאומי, חייבת לפעול לפי אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח. האסטרטגייה כוללת מכלול של דברים, שהשימוש בהם משתנה מחברה לחברה. אבל יש דבר אחד שכל החברות צריכות ולא יכולות לוותר עליו. בין אם מדובר בחברת הייטק, בית תוכנה שמפתחת אפלקציות, חברה בתחום ה SaaS, חקלאים שמייצאים תפוזים לחו״ל, או חברת תעופה – כולן חייבות אתר אינטרנט. ללא אתר, כל האסטרטגייה לא ישימה.

המאמר הזה יחדד את הנחיצות באתר אינטרנט באנגלית, אז אם אתם מנהלי שיווק בינלאומיים, או חברה שמייצאת ועוסקת בשיווק בינלאומי, תמשיכו לקרוא – זה בשבילכם!

מה כולל שיווק בינלאומי?

שיווק בינלאומי מכיל בתוכו את כלל הפעילויות ותמהיל של דברים שייצרו ביקושים למוצרים או לשירותים שהחברה מציעה. זה יתבצע דרך ערוצי השיווק שלה לשוק הבינלאומי – בין אם אלו ערוצים פיזיים (מפיצים, יבואנים – הנחשבים B2B, או ערוצים דיגיליים, כגון רשתות חברתיות, שימוש במועדון לקוחות לדיוור ישיר, או מנועי חיפוש כמו Google או Bing – שלרוב יפנו ללקוחות קצה (B2C) בשווקים בעולם. 

אסטרטגיית שיווק בינלאומית תכיל בוודאי את האלמנטים של אסטרטגיית דיגיטל; ניהול קמפיין דרך רשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים ב – Google Ads, קידום האתר במנועי חיפוש – SEO, הפצת הודעות ללקוחות דרך דיוור ישיר (newsletters),  הפצת הודעות ישירות דרך SMS, יחסי ציבור, הקמת מועדון לקוחות (לחלק מהענפים זה רלוונטי), ניהול מערך מידע, השתתפות בתערוכות בינלאומיות, הדפסת ברושורים, שימוש בתוכנת CRM ועוד.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

זאת רשימה עשירה ובהחלט לא קצרה. וכל חברה תעשה שימוש בחלק מהאלמנטים לפי האסטרטגיית השיווק הייחודית לה. למשל, חברת סטארטאפ שלא הגיעה עדיין לשלבי המכירה, לא צריכה לעבוד עם מערכת CRM לניהול לידים. היא תשקיעה יותר באתר תדמית, יחסי ציבור ורשתות חברתיות. יצואן בתחום החקלאות מצד שני לא חייב ברושורים.

אבל דבר אחד כל חברה או מותג שאנחנו מכירים צריכים כדי לשווק את בשווקי העולם, וזה אתר אינטרנט באנגלית. Nothing more, nothing less.

אתר באנגלית לשיווק בינלאומי

אתר באנגלית חוצה גבולות – מה שאתר בעברית לא יכול לעשות בגלל מגבלות השפה. כשיותר מ – 30% מגולשי האינטרנט בעולם מחפשים את מבוקשם באנגלית, גם אם הם לא אמריקאים או אוסטרליים, אי אפשר להתעלם מהנתון הזה. ״ג'ון״ מקולורדה ו״יאנג קאנג״ מדרום קוריאה יחפשו את אותו מוצר ועשו שימוש באותם ביטויים באנגלית.
זה אומר שהשיווק הבינלאומי שלכם משיג קהלים עוד יותר גדולים ומשווקים מגוונים מרחבי העולם.

מצד שני אתר באנגלית זה לא מספיק. אתר הוא הוא החנות שלכם, אבל ללא עוברי אורח שיכנסו – לא יהיו קונים וככה לא עושים עסקים. וכך גם אתר אינטרנט – לא משנה השפה. ללא תנועה של לידים הוא לא יוכל למכור.

זה מביא אותנו לדבר על הדברים שאתר באנגלית צריך כדי להשיג נתחי שוק.

מאמרים נוספים

קמפיין ממומן באנגלית Google Ads

הלידים לא יפלו מהשמים אל תוך דפי האתר. צריך להביא אותם איכשהו, והדרך הפופולרית ביותר זה קמפיין ממומן – Google Ads. קמפיין כזה נועד להביא לידים על ידי קליקים על הלינק שנמצא במודעה עצמה. איך זה עובד?
חברות ״מהמרות״ על מילות מפתח ומשקיעות כסף (תקציב שיווק) כל חודש כדי להביא לידים שמחפשים את מבוקשם על ידי שימוש (חיפוש) באותן מילות מפתח. כך שאם המודעה משתמשת בביטוי שהמחפשים ברשת משתשמשים בו, הם יחשפו למודעה והלידים ילחצו על הלינק מתוך המודעה וזה יוביל אותם לאתר…

אבל לא כל הקמפיינים מביאים את הלידים לאתר הראשי. המון פעמים, אם לא רוב הפעמים משתמשים בדפי נחיתה. דף נחיתה באנגלית הוא גרסה מאוד רזה של האתר המלא. אם אתר באנגלית מכסה את כל הנושאים שקשורים למותג עצמו – דף הנחיתה בדרך כלל בנוי מעמוד אחד שכתוב בכתיבה מתומצתת ומיועד להניע לפעולה בדרך הקלה והמהירה ביותר – ללא יותר מדי מעורבות מצד הליד.

בניגוד לאתר מלא שאמור להביא למעורבות של המשתמשים על ידי מעבר בין העמודים באתר, הדף נחיתה לא שולח אותם לעמודים אחרים באתר או מוביל אותם לרשתות החברתיות של החברה… להיפך, כי המטרה פה זה יצירת לידים lead generation.

רשתות חברתיות בשוק הבינלאומי

אתר באנגלית חייב לעבוד יחד עם רשתות חברתיות שיביאו לידים בדרך דומה לקמפיין ממומן בגוגל Google Ads – אבל זה עדיין מאוד שונה.

רשתות חברתיות לפי מדינה או אזור: אם אתר כתוב בספרדית, הרשת החברתית תהיה מוגדרת מאזור המדינה הספרדית (בין אם זה ספרד, או אחת ממדינות דרום אמריקה), ואם האתר באנגלית שמשווק לשוק האוסטרלי – אז הרשת החברתית תהיה עבור אוסטרליים. אפשר להגדיר לפי בחירת שם לעמוד ברשת החברתית של החברה.
הסיבה לכך, שכשתעשו קמפיין ממומן באוסטרליה, תרצו לידים רלוונטים למדינה – וזה לא תמיד תלוי שפה. מה יעזור לידים דוברי אנגלית מקנדה או אנגליה כשאתם מתרגטים את השוק האוסטרלי?
מתי זה לא רלוונטי? זה לא רלוונטי אם האתר בינלאומי ומיועד לכל העולם – אז לא תגבילו – או תגדירו את הרשת לפי מדינה.

רשתות חברתיות, בניגוד לקמפיין Google Ads, מייצרות יותר מעורבות של הלקוחות (engagement) כי ניתן לענות לשאלות או להודעות שלידים משאירים בעמוד החברה. פוסטים ברשתות מציגות תמונות, סרטי וידאו קצרים, או Memes – ולכן יש הרבה יותר תקשורת דו-כיוונית עם הלידים מאשר בקמפיין בגוגל.

איך זה קשור לאתר שלכם באנגלית?
יש לפוסטים ברשת החברתית מטרה מאוד ברורה וזה להביא את הלידים ללחוץ על כפתור שמוביל אותם לאתר (הנעה לפעולה – call to action). הפוסטים קליטים ולא נכנסים לנושאים ברזולוציה גבוהה כמו באתר. לאתר יש עשרות ולפעמים מאות עמודים שדנים בנושאים שקשורים לענף מסויים – פוסט ארוך ככל שיהיה, לא יוכל להכיל את כמות התוכן כמו באתר. בלי קשר שלא יבריח את הלידים הפוטנציאלים. הרי, זה רק השלב הראשון של התקשורת בינכם ובין הלקוח ואתם לא רוצים להתיש אותו. זה מוקדם מדי בתהליך בשביל זה.

גם במקרה הזה, האתר משמש כ״בית״, שאליו מגיעים הלידים מהרשתות החברתיות. ללא אתר באנגלית, אין לקמפיין בית אליו הוא יכול להזמין אורחים.

אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי האמיתי של חברה

הרשתות החברתיות לא שייכות לחברות, אלא לבעלים שלהן. ולא משנה אם התקציב השווקי שלכם הוא $1,000 או $10,000 בחודש – הרשתות החברתיות אינן הנכסים הדיגיטליים של החברה. כנ״ל הקמפיינים הממומנים שאתם מבצעים ב Google Ads.

ההסבר לזה הוא פשוט.

רשתות החברתיות עוברות שינויים רגולטוריים ברמה שנתית, הן משנות את האלגוריטם שלהן בהתאם, ממציאות את עצמן מחדש טכנולוגית (למשל ה – METAVERSE של פייסבוק שבו מארק צוקרברג שואף להביא לעולם וירטואלי יותר) ועוד שינויים שרשתות חברתיות עושות – בין אם הן רוצות או בין אם הרגולטור מאלץ אותן. ראו מקרה אלון מאסק והשינויים שהוא רוצה להביא לטוויטר.

חשבתם פעם מה יקרה אם יום אחד הרשתות החברתיות ייסגרו? כל הפעולות השיווקיות שביצעתם דרכן, כל התקשורת, החברים וההבניית המציאות שיצרתם דרכן ילכו לפח. מה קורה לכל העסקים שמשווקים דרכה?

האתר שלכם לעומת זאת הוא הנכס הדיגיטלי העיקרי של המותג שלכם, כי האינטרנט אינו שייך לאף אחד מאיתנו, אין לו בעלים (בניגוד לרשתות). בדיוק כמו שביטקויין או הבלוקצ'יין לא שייכים לשום גוף בעולם, הם נכס של כולנו (לפחות למי שמשקיעים בו).

אז בניגוד להעלאת פוסטים ברשתות החברתיות (שהיא פונקציה מאוד חשובה בפני עצמה), אם תעלו מאמרים באנגלית (מאמרי בלוג באנגלית) כל שבוע, האתר שלכם יתחזק מאוד. תארו לכם אתם מעלים ומפיצים בלוגים באופן עקבי באתר שלכם במשך 52 שבועות בשנה – בסוף השנה האתר שלכם יאחסן בתוכו 52 עמודי URL שעושים שימוש במילות מפתח מתוך הענף שלכם. אם הכמות הזאת עוברת את הכמות של המתחרים שלכם, אתם תובילו אותם במירוץ לקידום האתרים במנועי חיפוש בעולם. לכן, אחת המשימות החשובות ביותר עבורכם, זה העלאת מאמרים שלכם באתר שלכם! כתבנו מאמר על הנושא הזה: כתיבת מאמרים באנגלית כמו השקעה מניבה.

קמפיין שיווקי ממומן לעומת קידום אתר במנועי חיפוש

בדומה להשוואה בין רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט – קמפיין ממומן שווה כמו סכום הדולרים שחברה משקיעה בו באותו חודש – you are as good as your best month.

נסביר.

נניח שחברה מסויימת הקדישה תקציב שיווק של $5,000 – היא תקבל את כמות הלידים היחסי לתקציב שלה. היא יכולה להמשיך בקמפיין מספר חודשים או אפילו שנים – אבל בחודש שהיא תפסיק את הקמפיין – הלידים ירדו מאלפים בחודש לאפס. כן כבר באותו חודש, ללא תקופת צינון.

לעומת זאת, השקעה בקידום האתר במנועי חיפוש – SEO – מעלה את הדירוג והמיקום האורגני של האתר בגוגל, שזה שווה ערך לחנות במרכז העיר. אז גם אם נניח שחברה מסויימת מפסיקה להשקיע לאחר שנה ב SEO, האתר שלה לא יפול בדירוג כ״כ מהר. אי אפשר לכבות את האינטרנט, אבל אפשר לסגור רשת חברתית. אי אפשר לסגור אתר, אבל מערכת הדיוור Mailchimp יכולה לפשוט רגל – חס וחלילה, אנחנו אוהבים לעבוד איתם.

ולכן, האתר באנגלית שלכם הוא הכרטיס ביקור שלכם – ומהווה כלי מאוד חשוב לעסקים בינלאומיים. תמהיל השיווק סביבו מביא את הלידים אליו – ולכן אם הוא כתוב טוב, מעוצב טוב ומטפל בלידים עם משפך לידים מקצועי – המרחק להצלחה מאוד קצר.

מפה, אתם מנהלי השיווק צריכים לדעת איך להפוך את הלידים ללקוחות משלמים. בהצלחה!

אודות ThreeeDots

הקמנו את ThreeeDots לאור הדרישה ההולכת וגוברת לתוכן שיווקי ואיכותי באנגלית, שיקדם אתרים, וייצר הזדמנויות חדשות עבור חברות ישראליות בשווקים הבינלאומיים.

מלבד העובדה שאנחנו דוברי אנגלית כשפת אם, אנחנו מגיעים מעולמות השיווק, הקופירייטינג, ניהול רשתות חברתיות, ומיתוג. כך שביכולתנו להתאים את התוכן שלכם באופן מיטבי לכל קהל יעד בכל אזור בעולם.

בין אם אתם צריכים שנייצר תוכן באנגלית לאתר שלכם, לרשתות החברתיות, לניוזלטר ללקוחות, או שרק נתרגם את התוכן השיווקי שלכם מעברית לאנגלית – משימתנו היא לספק לכם אתר מקודם ותוכן בעל ערך, שישפר את התוצאות העסקיות שלכם בשווקי היעד.

ליצירת קשר tal@threeedots.com, marketing@threeedots.com

תבקרו אותנו https://threeedots.co.il

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי