יום בחייה של כותבת תוכן באנגלית

יום בחייה של כותבת תוכן באנגלית

כתיבת תוכן שיווקי. חשבתם מה עומד מאחורי המונח הזה? איך התהליך נוצר למשל, ומה אתם באמת יודעים על המקצועי של כותב או כותבת תוכן שיווקי? האם זה מסקרן אותכם מספיק כדי שתתחילו בקריירה של כותב וכותבת תוכן? כי אם אתם אוהבים לכתוב בעצמכם ואתם בוחנים את האפשרות להתחיל בקריירה חדשה  וכיפית, או אם חשבתם על הסבה מקצועית – אתם יכולים בהחלט להרוויח מזה (ולא רק בכסף). אבל להיות כותב תוכן לא מתאים לכל אחד.

אנחנו משתמשים במונח ״תוכן שיווקי״ כדי לתאר כל סוג של תוכן שניתן לקרוא, לצפות או לשמוע.

רבקה (Rebecca) היא כותבת תוכן באנגלית של טרי דוטס – ThreeeDots, שעובדת איתנו מארה״ב, והחלטנו (יחד איתה האמת) שנקיים ראיון כדי לתת לקהל הקוראים שלנו מבט יותר מעמיק למקצוע הזה.

הראיון התבצע באנגלית, אבל תרגמנו אותו לעברית עבור קהל הקוראים שלנו בישראל.

בחורה כותבת תוכן במחשב נייד

שאלה: מה מעניין אותך כל כך בכתיבת תוכן באנגלית?

תשובה: אני אוהבת את העובדה שאני יכולה לכתוב על מגוון רחב של נושאים. בבוקר אני יכולה להתחיל עם משהו קליל יחסית. אני לא אוהבת להשתמש במונח ״קל״, כי אין דבר כזה ״קל״ בעיניי, אבל אתם מבינים למה אני מתכוונת. למשל, אני אעדיף לכתוב על תפוזים, על יתרונות הויטמינים שיש בהם, היופי של הצבע שלהם. בצהריים אעבור לכתוב עבור בית תוכנה שמפתחת תוכנת סייבר כבדה שמגנה בפני האקרים בעולם ה״דארק נט״ למשל. מהקל לכבד.

אבל זה מה שעושה לי את זה כל כך כיף בעולם כתיבת תוכן שיווקי. אני יכולה לדבר עם חברה אוסטרלית שמעוניינת לחדור לשוק האמריקאי, ואחה״צ לדבר עם מנהלת שיווק מניו יורק שמעוניינת לקדם את האתר שלהם בשוק האוסטרלי. שלא לדבר על ענף ההי טק הישראלי אצלכם.

זה כזה כיף ומאתגר, כי זה משפיע על אופן כתיבת מילות מפתח בין שני השווקים, השימוש בטרמינולוגיות שונות והאופן שבה ״מניחים את הכתיבה״ (syntax).

מה עוד יוצא לך מכתיבת תוכן באנגלית?

אני לומדת המון. זה הדבר הכי גדול שיוצא לי מזה האמת. אני כותבת במגוון רחב של מדיומים; כתבות בלוג, מיילים לדיוור ישיר, פוסטים לרשתות חברתיות, אני מייצרת קופירייטינג ל Google Ads, וכמובן תוכן שיווקי באנגלית לאתרים. החשיפה וההתעסקות המגוונת הזאת נותנת לי המון.

אני קוראת וחוקרת על נושאים שלעולם לא הייתי מגיעה אליהם אחרת. בזכות העבודה שלי עם ThreeeDots, אני מתנהלת עם לקוחות מכל התחומים; רפואה, אופנה, מדע, חינוך, נדל״ן, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, שיווק כמובן. אני אפילו לומדת קצת על הדרכים בהם אנשים עושים עסקים. ככותבת תוכן, אני לוקחת תפקיד חשוב בבניית אסטרטגיית שיווק בינלאומיות, ואסטרטגיית תוכן באנגלית.

מאוד כיף לי.

האם יש הבדל בין כותב/ת תוכן באנגלית לכותב/ת תוכן בשפות אחרות?

אני חושבת שכן. כמעט בכל שפה בעולם יש דיאלקטים שונים. אני יודעת שבספרדית יש, בהודית יש המון סוגי שפות ודיאלקטים. יש צרפתית מצרפת וצרפתית מקוויבק שבקנדה.

אבל כשזה מגיע לתוכן באנגלית – צריך לקחת בחשבון מספר מדינות מסויימות מהן התוכן מגיע; ארה״ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, אוסטרליה, הודו. אני לא יודעת אם אתם יודעים אבל השפה הלאומית בסינגפור היא אנגלית – אבל היא שונה ממה שאתם מכירים. זה לא רק מפתה אחר, מדובר בדיאלקט אחר.

כתיבת תוכן באנגלית

מה ההבדל בין מפתה ודיאלקט? האם יכול להיות מפתה דומה אבל דיאלקט שונה?

מפתה, זה איך השפה נשמעת בין מדינה למדינה. למשל, המפתה של אמריקאים שונה מהמפתה של אנגלים. כשאני נוסעת לאנגליה, הם לא מבינים אותי… ואני לא מבינה אותם! המפתה שלנו כל כך שונה. אבל גם הדיאלקט שונה שזה בהחלט לא מוסיף.

דיאלקט, זה השימוש במילים שונות כדי להגיש את אותה המשמעות. אז המפתה של אוסטרלי ואנגלי ישמעו מאוד דומים זה לזה, אבל ישתמשו במילים אחרות למושגים מסויימים.  

כדי לענות על השאלה שלך על מה מייחד כותבי תוכן באנגלית, זה בהחלט מייחד אותנו, בגלל שאנחנו עושים שימוש בטרמינולוגיות שונות באנגלית, למשל: האמריקאים יגידו Cigarette, כשהבריטיים יגידו Fag. האוסטרליים היחידים בעולם שאומרים mate לעומת buddy. מצד שני, זה יכול להיות גם אינפוגרפיקה שונה, שימוש בצבעים שונים ואפילו עיצוב אייקונים שונים – אב לזה כבר נכנס לעולם המיתוג שהוא מרתק, אבל אני מגבילה את עצמי לעולם הטקסט הכתוב.  

זה מאתגר, ולומדים במקצועי הזה להיות קצת מהכל – או יותר נכון – קצת מכולם. באנגלית אומרים a little bit of everything.

מעניין. אז אולי את יכולה לספר לנו איך נראה יום בחיי כותבת תוכן?

טוב, לעבוד עם טרי דוטס זה כיף גדול עבורי, אני אוהבת לעבוד עם ישראלים וחברות ישראליות, כי אתם יודעים מה אתם רוצים. המטרות שלכם ברורות. אני עובדת בערך 30 שעות שבועיות, שזה לא רע בכלל עבורי.

אני קמה בבוקר – מאוד מוקדם, כי אני עושה מדיטציה וספורט.

אחרי זה אני מפנה לעצמי 30 דקות לקרוא ספר עם קפה בשקט שלי. לא ספר מקצועי, ספר שלוקח אותי למחוזות אחרים. אחרי שאני מסיימת את ״הזמן שלי״ (my time).

אחרי שאני עוברת על מיילים שאתם שולחים לי, אני עוברת על התוכן שמתוכנן לכתיבה לאותו יום, ממספרת לפי דירוג יורד את הכתבות או התוכן. לפעמים אני מעבירה נושאים ליום אחר – כאלו שלא כל כך מתחשק לי לגשת אליהם באותו יום.

אני ממלאת את בקבוק המים שלי, מניחה אותו בצד שמאל שלא אפיל אותו עם תזוזת העכבר (מניסיון) וניגשת לכתיבה.

אני אוהבת לעבוד מקסימום שעתיים עבור כל נושא – אלא אם אין ברירה, כשמדובר בפרוייקט גדול מדי, רק אז אני חורגת מהשעתיים. אני נועלת את הזמן שלי, על ידי שיטת ה Blocking Hours, דרך Google Calendar.

כשזה מגיע לכתיבת תוכן באנגלית עבור רשתות חברתיות – אני אוהבת לראות מה התחרות של הלקוח עושה, אבל במטרה של לעשות משהו אחר לגמרי מהם. נועז יותר, שונה, because I love taking things to the edge. כזאת אני. כי אני מאוד לא אוהבת להישמע כמו האחרים – או שהתוכן יהיה דומה מדי.

ברמה המקצועית, איזה סוג תוכן הכי מדבר אליך?

תוכן שמקדם אתרים. זה סוג התוכן הכי איכותי בעיניי, כי הוא מספק את הערך המקסימאלי שניתן לכמת אותו על ידי דירוג האתר במנועי חיפוש, אחוז הקוראים, המרות וכיו״ב. כשלקוח מתקשר אלי בהתלהבות ומראה לי כמה הוא מרוצה מההתקדמות של האתר שלו במנועי חיפוש, אני יודעת שזה הרבה בזכות התוכן באנגלית שמקדם את האתר של הלקוח. אין אבקות קסם בקטעים האלו. צריך לבצע מחקר טוב, ולכתוב איכותית בכתבות שמעלים בבלוג של האתר. אני גם עושה אנליטיקס, אבל אני אוהבת להשאיר לכם את העבודה הזאת – כדי שאני אוכל להשאר עסוקה בלכתוב תוכן איכותי, כי מזה אני הכי נהנית.

אני גם מאוד אוהבת לעבור ולערוך תוכן קיים, זה מפגיש אותי עם עוד סגנונות. וכשמשהו מעלה לי חיוך, זה אומר שסגנון הכתיבה הפתיע אותי לטובה. אני אוהבת להשתמש בתוכנת Grammarly כאחד מהכלים היעילים עבורי בבדיקת טעויות דקדוק באנגלית.

יש משהו שאת פחות אוהבת במקצוע?

אם אני חייבת לבחור משהו שאני פחות נהנית ממנו זה לייצר תוכן עבור מודעות ממומנות. זה כבר עולם הקופירייטינג באנגלית, וזה חובה – שלא תטעו, רק אני מתחברת יותר לתוכן שמביא לקוחות בצורה אורגנית. מצד שני אי אפשר בלי קופירייטינג חזק שמניע לפעולה, וזה מה שצריך לעשות כדי להזיז את העסקים היום. האמת, זה השילוב בין קופי ותוכן.  

איך את סוגרת את היום שלך?

כדי לסגור את היום שלי ככותבת תוכן, אני לוקחת את העפרון שלי כי אני כבר לא משתמשת בעטים. האמת אני משתמשת בעפרון של מיצובישי און סטאר (Mitsubishi Unn Star Japanese Graphite Pencils) אם זה מעניין אתכם, שהם הכי טובים בעולם בעיניי. הם עולים דולר לעפרון אחד, אבל שווה כל סנט!

עיפרון

למה את כותבת דווקא בעפרון?

בגלל שאני מחפשת את ההיפך של הטכנולוגיה. כל היום אני מול מחשב, מול פיקסלים במאק או בפלאפון. כשאני עוברת לשלב של חשיבה ותכנון למחר, העפרון מחזיר אותי לילדות כמו טעם של פעם או שיר שזורק אותי אחורה בזמן. אני לא רואה את עצמי חוזרת לעטים.

אחרי שאני מתכננת את מחר, למרות שאני יודעת שאתם תשלחו לי מיילים עם בקשות לרוויזיות ופרוייקטים דחופים חדשים, אני שולחת ללקוחות שלנו את כל התוכן המוכן.

רבקה, אנחנו מאוד אוהבים את העבודה שלך, את כותבת מדהים ומכירה היטב את העבודה.

אם גרמתי לבן אדם אחד להסתקרן יותר ולבחון את האפשרות להיכנס לעולם של כתיבת תוכן – אני עשיתי את שלי. בלי קשר להסבות מקצועיות, אני מקווה שנהנתם מהקריאה.

ThreeeDots כותבת תוכן שיווקי באנגלית עבור חברות שמשווקות לשוק הבינלאומי. ניתן לבקר אותנו ב https://threeedots.co.il או לכתוב ל: marketing@threeedots.com

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי