כתיבה באנגלית – הנכס שלכם לפיתוח עסקי  ושיווק בינלאומי 

Partners,Shaking,Hands,.,Mixed,Media

יש כל כך הרבה סיבות לכתוב באנגלית, אפילו אם אתם לא יוצאים מהמדינה! חברות הייטק בישראל מתכתבות רק באנגלית, כותבות מיילים באנגלית לכל מני גורמים מחו״ל, אנחנו אפילו מעבירים מצגות בתוך החברות שכתובות באנגלית – אבל התקשורת בעל פה תהיה בעברית. הדור הצעיר היום משקיע יותר בלימוד אנגלית כדי להכנס לתפקידים בינלאומיים או תפקידי מפתח אחרים שיעזרו להם להתברג במשק.

כל חברה שמייצאת, בין אם מענף ההייטק או יצואנים שעובדים עם מדינות בעולם – חייבים לדעת כתיבה באנגלית כדי לשווק בהצלחה את מוצריהם והשירותים שהם מספקים לקהלים שלהם ברחבי העולם.

אבל כתיבה באנגלית זה לא מספיק. הכתיבה צריכה גם להיות שיווקית, מכירתית, שעושה שימוש בטרמינולוגיות הנכונות כדי להשיג את היעדים העסקיים שלכם.

נמנה מספר סיבות טובות לדעת לכתוב באנגלית מקצועית על מנת להשיג את היעדים שלנו. מתחיל בסיבה הראשונה:

כתיבה באנגלית לפיתוח עסקי

פיתוח עסקי, ביטוי שאוהבים להשתמש בו, המון פעמים כחלופה למילה ״מכירות״ ואנחנו לא מבינים מדוע?! מצד שני, זה מאוד קשור למכירות – ויש חפיפה ביניהם, אבל בחברות גדולות יש הפרדה יותר ברורה. נתחיל בהגדרה של המונח ״פיתוח עסקי״.

פיתוח עסקי זה השלב שבו מנהלי מכירות – או מנהלי פיתוח עסקי, עושים מחקר שיווקי על מנת להשיג לידים טובים משוק מסויים (לפני שיוצרים איתם קשר). ממיינים את הלידים ברשימה לפני שיוצרים איתם קשר. הלידים בשלב הפיתוח העסקי יכולים להיות מפיצים שאנחנו רוצים להביא לחברה בשוק מסויים, לקוח אסטרטגי, רשת או זכיין.

בחברות גדולות, פיתוח עסקי נעשה על ידי בן אדם מוגדר, או אפילו מחלקה אחרת לגמרי. בחברות קטנות וסטאטאפים, פיתוח עסקי נעשה על ידי מנהל המכירות.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

צריך כתיבה באנגלית כדי לבצע את שלב החיפוש מידע ברשת. כדי להשיג לידים טובים צריך תקשורת טובה, המון תקשורת – וזה מתחיל בשלב המייל הראשון. האמת, זה מתחיל בשלב אחד לפני המייל הראשון – בשלב המחקר האינטרנטי; חיפוש ואיתור חברות הפצה במדינות היעד, סוחרים, יבואנים, יצואנים, תערוכות בינלאומיות. חוקר טוב ידע להגיע לכל המידע המסחרי הנחוץ כדי להקים רשימת לידים להתקשרות.

בחברות גדולות יותר, לאחר שלב החיפוש, מנהל המכירות יכתוב מייל ראשון (introductory email) כדי להציג את עצמו ואת החברה שהוא עובד בה. המייל יהיה קצר, אבל ברור וממוקד מטרה – ויש דרך לכתוב אותו באנגלית מקצועית. לא משנה אם המפיץ או הגורם המקצועי נמצא בארה״ב, אוסטרליה, גרמניה, נורווגיה, תאילנד או סינגפור – ההתקשרות תהיה באנגלית, וככל שזה יתבצע בצורה טובה יותר, הסיכוי שלכם לרושם ראשוני חיובי יהיה גדול יותר.

אחרי שהמנהל מכירות יצר קשר עם לקוח פוטנציאלי, ושני הצדדים הביעו עניין להתקדם להסכם הפצה, מתחיל שלב הבדיקת נאותות בין החברות (Due Dilligence). זהו שלב מאוד קריטי – אבל זה המקום שבו שני הצדדים מתחילים להחליף מידע ורעיונות כדי לפתח את היחסים שלהם לעסקים אמיתיים בין החברות. התהליך הזה דורש התכתבות באנגלית בין הצדדים; כל ההערות על החוזה, החלפת רעיונות שמייצגים כל צד, המו״מ יהיה בהתכבות ובשיחות באנגלית.
ואם עשיתם הכל טוב עד לנקודה הזאת, אפשר להמשיך לשלב השיווק הבילנלאומי, שגם בו יש המון כתיבה באנגלית.

כתיבה באנגלית לפיתוח עסקי

שלב השיווק הבינלאומי

זהו, הבאתם הסכם הפצה חדש לחברה – congrats! עכשיו אתם מכינים אסטרטגיית שיווק לחדור לשוק הבינלאומי – וכאן מגיעה העבודה הלא פשוטה של כתיבת תוכן באנגלית. אם אתם עובדים בחברה קטנה, או סטארטאפ, כנראה שמטלה זו ״תיפול״ עליכם, ותצטרכו לבצע אותה בצד הטוב ביותר.

אז איך כתיבה באגנלית יכולה לעזור בתוכן שיווקי?
כתיבה לרשתות חברתיות: אתם תבחרו את הרשת החברתית המתאימה ביותר לתעשייה שלכם. יש תעשיות ש – LinkedIn יותר מתאים, ענפים אחרים עושים שימוש ב – Instagram או Facebook ולאחרונה יותר חברות עובדות עם TikTok. לא משנה מה הערוץ, לא רק שצריך לכתוב פוסטים באנגלית מקצועית, הסגנון שלהם צריך להיות כתוב בהתאם לערוץ של הרשת החברתית – ואופי המותג שהוא מייצג.

כתיבת מצגות באנגלית: שלב השיווק דורש העברת מצגות לצוותים חדשים: חתמתם על הסכם עם חברת הפצה חדשה, או שהבאתם לקוח אסאטרטגי חדש שיעבוד איתכם, אתם צריכים להעביר מידע כדי להדק של היחסים – וזה נעשה בעיקר על ידי מצגות.

מצגות משתנות לפי לקוח, לפי מצב החברה או לפי עדכונים חדשים, כגון מבצעים וכיו״ב. כתיבה באנגלית נחוצה כדי לכתוב מצגות ברורות שיכולות להשפיע על הקהל שמקבל אותן.

מאמרים נוספים

דיוורים ישירים באנגלית:
לקוחות חוזרים הם הנכס העסקי הכי גדול שלכם. כדי לייצר לקוחות חוזרים (reoccuring business), דיוורים ישירים משחקים תפקיד ראשי כדי להשיג את זה. דיוורים ישירים קצרים ולא ארוכים – אבל אמורים להניע לפעולה. וכדי לעשות את זה, כתיבה באנלית נחוצה כדי לדעת איך לכתוב מה – ואיפה.

בדרך כלל דיוורים ישירים מובילים לאחד ממאמרי הבלוג באתר. אנחנו לא נכנס למאמרי בלוג, כי רצוי מאוד לעבוד עם כותבי תוכן מקצוענים שמבצעים מחקר מילות מפתח ויודעים איך לכתוב מאמרי בלוג.

חומר שיווקי לתערוכות בינלאומיות: למרות שהדפוס לאט לאט מת – תלוי בתעשייה, אבל כיום חומר שיווקי מודפס מהווה פחות מ 5% מסך תמהיל השיווק של חברות. אבל כשזה מגיע לתערוכות – חומר שיווקי מודפס בהחלט בא בחשבון. למשל, ברושורים, פליירים, דפי מוצר, הזמנות להרצאותֿ החלפת כרטיסי ביקור ועוד!
אנחנו לא אומרים שאתם בעצמכם תכתבו את הברושורים, אבל אתם בהחלט תהיו מעורבים בכתיבה באנגלית על תמהל השיווק שלכם.

ביזנס באנגלית

אחרי שעברתם את שלב הפיתוח עסקי, והשיווק עובד חזק, אתם מתחילים את השיתוף פעולה העסקי עם הלקוח החדש שלכם, הגיע הזמן לעשות עסקים בינלאומיים. נכון, זה נשמע בומבססטי – אבל מה זה אומר? בגדול – ניהול חברות ההפצה שאתם עובדים איתם, או עבודה ישירה עם לקוח אסטרטגי כגון רשת, או זכיין. כל זה נעשה באנגלית.

מכוון שלא מדובר בניהול ישיר של עובדים, סוג ניהול זה מצריך כתיבה באנגלית; התכתבות במיילים בין אנשי הצוות שלכם והצוות שלהם, שיחות ועידה וביקורים תקופתיים בחברות בשווקי היעד. לעשות עסקים עם אנשים בסופו של דבר זה אומר יכולת השפעה, ובשביל זה צריכים להיות מובנים – וגם להישמע טוב.

לא משנה אם הם בארה״ב, בארגנטינה או הונג קונג, אתם צריכים לקחת בחשבון המון שעות של כתיבה באנגלית, שיחות שתנהלו, סיכמוים שתכתבו, והעברת מסרים כדי להשיג את היעדים שלכם בשווקים הבינלאומיים.

כתיבה באנגלית לפיתוח מכירות בינלאומיות

כתיבה באנגלית לניהול מכירות בינלאומיות

אולי החלק החשוב ביותר בשלב העסקים שאתם תעשו עם הלקוחות שלכם. ניהול מכירות מצריך קרבה ברמת מערכות היחסים. מעיבר לפגישות שתקיימו עם הלקוחות שלכם בחו״ל, לאופן הכתיבה יש המון השפעה על האנשים שאתם עובדים איתם. כדי לייצר חיבור, אתם צריכים סביבת תקשורת טובה, שזה כבר 50% מכל מה שצריך. כל השאר כבר קשור לכישורים העסקיים והחברתיים שלכם.

אבל אם אין לכם את היכולת לכתוב באנגלית מקצועית, לא תוכלו לבטא את מה שאתם באמת רוצים להגיד, ובדרך שאתם רוצים. אז מה זה מצריך מכם?

  • כתיבת מיילים מכירתיים, על מבצעים חדשים
  • אם אתם עסק קטן ואין לכם מנהלת שיווק בינלאומית, תכתבו באנגלית דיוורים ישירים, לפחות פעם בשבועיים
  • כתיבה באנגלית של הודעות לעיתונות
  • תוכניות, אסטרטגיות שיועברו דרך מצגות ועוד!

 

ניהול מכירות זה מכלול של המון דברים ביחד – שהשילוב ביניהם הוא מה שנותן לכם את ההצלחה הגדולה.

איך אנחנו יכולים לעזור בכתיבה באנגלית?

מלבד העובדה שאנחנו דוברי English Native, הניסיון שלנו מגיע מעולמות השיווק, הקופירייטינג, ניהול רשתות חברתיות, תוכן שיווקי באנגלית ומיתוג. כך שביכולתנו להתאים את התוכן שלכם באופן מיטבי לקהלים הרלוונטים לשכם ביעדים שונים בעולם. היתרון הכי גדול שלנו שאנחנו מתמקדים רק בשפה האנגלית.

אם אתם צריכים שנייצר תוכן באנגלית לאתר שלכם, לרשתות החברתיות, לדיוורים ללקוחות, או שרק נתרגם את התוכן השיווקי שלכם מעברית לאנגלית – נשמח לעבוד איתכם. 

צרו קשר marketing@threeedots.com

תבקרו באתר שלנו: https://threeedots.co.il 

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי