מה זה כתיבה שיווקית באנגלית?

כתיבה שיווקית באנגלית - מה זה?

במאמר הזה נשווה בין כתיבה שיווקית לכתיבה רגילה שלא למטרות שיווק ומסחר, ונלמד בחשיבות בבחירות כותב או כותבת תוכן למטרות השיווקיות שלכם.

כתיבה שיווקית שונה מכל סוג של כתיבה אחרת. היא לא שייכת לכתיבה רגילה שאנחנו מכירים מעולם הספרות, או כתיבת מסמכים מקצועיים. כתיבה שיווקית נכתבת על ידי קופירייטרים, כותבי תוכן או כותבים שיווקיים. אבל סוג כתיבה נוגעת בכל כך הרבה נקודות בתחום השיווקי, לכן והבחירה בסגנון הכתיבה תהיה בהתאם לבקשות השיווקיות והעסקיות של הלקוח.

כותב או כותבת שיווקית חייבים לדעת להתאים את עצמם לצרכי הלקוח, לקהל המטרה וסוג המוצר הנמכר. כתיבה עבור רכבי מרצדס שונה מכתיבה שיווקית עבור מזדה. אבל לא רק קהלי מטרה ומיצוב של מוצר משפיעים על כתיבה שיווקית, גם סוג המדיום שבו כותבים עבור המותג משפיע על אופי הכתיבה. 

מארשל מקלוהן (Herbert Marshall McLuhan), פרופסור קנדי הגה את המשפט המפורסם בעולם התקשורת The medium is the message, דהיינו ״המדיום הוא המסר״. מה שזה אומר, הקוראים, הצופים או המאזינים, יתפסו את המסר בהתאם וביחס למדיום שמעביר אותו – בין או זה נקרא במסך הקטן של פלאפונים, אייפאדים, נצפה ביו טיוב או כל מדיום אחר. לשמוע את המילים I Love You ישירות מבן אדם נותן אפקט שונה מאשר לקרוא בהודעת WhatsApp.

כתיבה שיווקית חייבת לקחת את זה בחשבון כי כל מדיום ידרוש כתיבה מסוג אחר.

מה כולל כתיבה שיווקית באנגלית?

כתיבה שיווקית כוללת כתיבת מאמרי בלוג באנגלית, כתיבה שיווקית לאתרים, פוסטים ברשתות חברתיות, דיוורים ישירים ועוד. כותבי תוכן שיווקי טובים יודעים לתחקר וללמוד על נושאים מסויימים. על מנת לכתוב מאמר בלוג טוב, זה מצריך יכולת למידה טובה מאוד. אבל שלב הלמידה זה רק ההתחלה, לאחר מכן, בכתיבה בלוגים למשל, צריך לדעת לשלב מידתיות של הומור וקריאטיביות לכתיבה.

כתיבה מאמרים לא אמורה להיות כבדה ורצינית מדי – אלא קלילה, כי אנשים קוראים מאמרי בלוג בזמנם הפנוי.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

ההבדל בין כתיבה שיווקית מכתיבה רגילה

הכתיבה הומצאה כדי לספר סיפורים. לפני אלפי שנים (ועד היום), כך העבירו את הסיפורים מהתנ״ך, עד הפצת רעיונות מדעים ועיתונות במיוחד לאחר שהמציאו את הדפוס.

אבל לכתיבה שיווקית יש מטרה – וזה לייצר תוכן עם תכלית. כתיבה שיווקית – או תוכן שיווקי, אמור לתת לקוראים מידע שהם מחפשים, לענות לשאלות ברשת (online queries) ולמתג חברות. הכתיבה השיווקית באנגלית מוצאת המון צורות ומופצת בעשרות סוגים של מדיומים, כגון: מאמרי בלוג באתרים, פוסטים ברשתות חברתיות, קליפי וידאו, תמונות, רילים בטיקטוק או אינסטגרם ועוד. בדרך כלל, התוכן הזה יציג נושאים הקשורים למוצרים או למותג שמשווק אותם.

כתיבה שיווקית באנגלית ליצירת תכלית

כתיבה שיווקית באנגלית אמורה לעשות שימוש בביטויים ומילות מפתח

כתיבה רגילה אינה מתייחסת כלל למנועי חיפוש, לא מעניין אותה Google או Bing או לקדם עמודים ברשת. לעומת זאת, כתיבה שיווקית שנכתבת כדי לקדם אתרים ברשת (SEO), מתחילה במחקר מילות מפתח – עוד לפני שמקלידים את המילה הראשונה. לאחר המחקר מילות מפתח, הכותבים השיווקיים ידעו על איזה מילים הם מתחרים, אילו ביטויים הקהל מטרה מהשוק המקומי עושה בו שימוש יותר מאשר מביטויים אחרים וכדומה ויתאים את הכתיבה לסגנון החיפוש שלהם.

כתיבה שיווקית לצורכי SEO, לא רק תתן יתר תשומת לב למילות מפתח וביטויים, אלא גם לסגנון הכתיבה, לפשטות וקיצור המשפטים. המזחלות של מנועי החיפוש של Google עוברות על כל התוכן הכתוב, והמטרה של הכותבים היא להקל עליהם כמה שיותר.

ראוי לציון שכיום האלגוריתם של גוגל מאוד מתוחכם – ואין צורך לחזור על הביטוי או מילת המפתח אינספור פעמים על אותו דף HTML, זה מיותר – מזיק וכ״כ 2003. ולכן, למרות שנושא של מילות מפתח הוא חשוב, הדבר החשוב ביותר היום, הוא לתת ערך לקוראים ולהימנע ככל האפשר משגיאות כתיב או ניסוחים לא מקצועיים.

מאמרים נוספים

כתיבה שיווקית היא כתיבה פשוטה

כל תחום השיווק מצריך פשטות וקלילות בהעברת מסרים למי שקורא או צופה בתוכן השיווקי. בין אם מדובר בסרטי וידאו, ברושור מודפס, דיוור ישיר, אתר אינטרנט, מצגת או בלוג – הכתיבה חייבת להיות פשוטה, קלילה וישירה. גם תחום העיצוב המיתוג נוקט באותה גישה, כי שיווק נועד ללכוד את הליד – וזה מצריך גישה של פשטות.

אבל לא רק המשפטים והכתיבה הכללית צריכה להיות קצרים – גם הפסקאות עצמן צריכות להיות קצרות, מכוון שקריאה אינטרנטית מתבצעת מלמעלה למטה (אתם יודעים, הדפדוף האינסופי עם האצבע). ולכן, קוראים יקראו יותר פסקאות צנועות – שכתובות בבלוקים קטנים ולא מאיימים.

כתיבה שיווקית באנגלית מבוססת על בחירה נכונה של ביטויי מפתח

כתיבה שיווקית כמטרה עסקית

כתיבה רגילה נועדה לתת אינפורמציה לשם ידע, בידור והנאה. כתיבה שיווקית לעומת זאת נועדה לשם מסחר – לעשות עסקים we’re here for the business. אבל זה לא לגמרי שחור / לבן, וזה לא הופך כתיבה שיווקית לאגואיסטית חסרת רגש וקרה. להיפך! המטרה המשנית של כתיבה שיווקית נועדה גם לבדר, לתת אינפורמציה, לייצר מעורבות עם קהל המטרה (engagement) וב 95% מהזמן היא חינמית לכל דורש (בניגוד לכתיבה רגילה שמועברת דרך ספרים, כותרים אלקטרוניים, מגזינים.

כתיבה שיווקית – aka תוכן שיווקי מיועד להביא לידים אל תוך ״משפך-לידים״ (lead funnel). נושא זה מאוד מורכב, וזה תחום ההתמחות שלנו – אבל חשוב להבין את הקונצפט שלו. השלב הסופי של המשפך לידים – הצד תחתון, (ראו אותו בצורת משולש הפוך עם הקודקוד לכיוון מטה) אמור להניע לידים לפעולה –CTA – Call To Action. הכתיבה, התמונות, הוידאוים ביוטיוב, הבלוגים (כמו זה), הדיוורים הישירים אמורים להוביל את הליד ללחוץ על הכפתור שהגדרתם מראש. נקודה!

למרות זאת, הכתיבה לא אמורה להיות מכירתית, מכוון שאנשים לא אוהבים שמוכרים להם כללללל הזמן. תחשבו על עצמכם, אתם אוהבים שדוחפים לכם מבצעים פעם אחר פעם? אז חשוב בכתיבה השיווקית – שתשאר שיווקית ולא מכירתית (עד מידה מסוימת).

רק אסור לשכוח, המטרה היא עסקית.

האופי של המותג שלכם – Tone Of Voice

כתיבה שיווקית נועדה למתג חברות.

תהליך המיתוג נעשה על ידי מספר אלמנטים שעובדים ביחד. תהליך המיתוג של חברות אינו יכול להתקיים ללא השילוב המאוזן בין עיצוב (צבעים, סוג גופנים, סגנון עיצובי), השירות האמיתי והחוויה שהלקוחות מרגישים כשהם מדברים עם האנשים החשובים שעובדים עבור אותם מותגים, וזה מועבר גם באופי וסגנון הכתיבה.

ישנם המון סוגי מותגים שדורשים כתיבה ייחודית להן, למשל: כתיבה הומוריסטית, רצינית (עיתון הארץ), אינפורמטיבית, יצירתית (Apple אלופים בזה). כתיבה השיווקית – בניגוד לכתיבה רגילה, משקפת את החזון והאופי שהמותג רוצה לאמץ לעצמו. וזה נעשה על ידי מילים.

למשל, בפשטות – חברה עם אופי רציני תכתוב ״צרו קשר״ וחברה צעירה וקלילה יותר תכתוב ״תדברו איתנו״.

כתיבה שיווקית באנגלית

אנחנו ב  – ThreeeDots מתמחים בכתיבה שיווקית באנגלית. אנחנו – והכותבים שעובדים איתנו מגיעים ממדינות אנגלוסקסיות (קנדה, ארה״ב, אוסטרליה ואנגליה) ויודעים לכתוב תוכן שיווקי עבור כל שוק דובר אנגלית.

אנחנו מתמחים גם בתרגום – שלאחר מכן עובר טרנספורמציה לתוכן שיווקי, מכוון שתרגום בלבד אינו מספיק להעביר מסר שיווקי. יש עוד הרבה על מה לדבר על הנושא.

מקווים שנהניתם מהמאמר בלוג שלנו על כתיבה שיווקית (שנכתב בצורת כתיבה שיווקית J)  

תבקרו אותנו ב https://threeedots.co.il או צרו  קשר marketing@threeedots.com

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי