מה הרשת החברתית הטובה ביותר לשיווק המוצר שלי בחו״ל?

People,Watching,Video,Live,Streamings

אתם בטח מאוד עסוקים בלנהל את העסקים הבינלאומיים שלכם. אתם מתמודדים עם אתגרים דומים לאלו של כל חברה בישראל ובעולם. לא פשוט לבחור רשת חברתית לשיווק את המותגים והמוצרים שלנו בשוק הבינלאומי. החדשות הטובות, שלכל מוצר, שירות או מותג יש רשת חברתית שמתאימה להם – רק צריך לדעת לבחור אותם נכון!  

מה מעניין אותנו כחברות שמתחרות בשוק החופשי? להוביל את התחרות ונתחי השוק בענף שלנו. מדוע אנחנו כותבים את המאמר בלוג הזה על רשתות חברתיות באנגלית עבור השוק הבינלאומי? כי חשוב לנו, כחברת שיווק ותוכן באנגלית לספק המון תוכן בעל ערך ללקוחות שלנו, ושהלקוחות שלנו יהיו מרוצים ויעבדו איתנו לאורך זמן! כן, חשוב לנו גם גוגל ישראל שמפעיל את המזחלות שלו על כל עמוד באתר שלנו. 

כנ״ל גם עבורכם. כדי לנצח את השוק, ככל שהנוכחות שלכם ברשת (online presence) תהיה גדולה  יותר משל התחרות (יותר קהל חוזר, תנועה לאתר אינטרנט שלכם, יותר מעורבות, לייקים), זו כבר תהיה התחלה טובה. לא קל – ובמידה כלשהי, בלתי אפשרי להוביל בכל הפלטפורמות, והאמת – אתם לא אמורים להוביל בכל הרשתות החברתיות, מפני שהקהל מטרה שלכם לא נוכח בכולן באותה מידה. תחשבו על עצמכם, האם אתם מתנהלים בכל הרשתות החברתיות? 

הרשתות החברתיות שאתם יכולים לשווק את המוצר שלכם

  • פייסבוק – Facebook
  • אינסטגרם – Instagram 
  • טיק טוק – TikTok
  • לינק אין – LinkedIn
  • טוויטר – Twitter
  • יוטיוב – YouTube
  • פינטרסט – Pinterest

האמת שהרשימה לא מסתיימת כאן, אבל אלה הרשתות החברתיות המובילות בעולם – אלו שרובנו מכירים וכבר השקענו בהם לקמפיינים ממומנים בארץ ובחו״ל. כמי שעוסקים בתחום כתיבת התוכן באנגלית – רשמנו במאמר זה מספר טיפים לבחירת הרשת החברתית המתאימה לכם: 

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

צמצום רשתות החברתיות למינימום האפשרי 

שיווק דיגיטלי, או שיווק ברשת אינו אוהב ביזור. שיווק ברשת אוהב סביבה בינארית, אחד ואפס, שחור ולבן – מסרים ברורים לקהל יעד מוגדר. ולכן, בחירת הרשת החברתית הינה גם ממוקדת כמו התוכן השיווקי שלכם. 

מנהל שיווק לא אמור להניח על שולחן המנכ״ל תקציב שיווק לקמפיינים בכל הפלטפורמות. להיפך, כשאתם מצמצמים את הערוצי שיווק שלכם, אתם בעצם מגדילים את הסיכוי שלכם להגיע לקהל שלכם באפקטיביות מירבית, מכוון שאתם מקדישים יותר תקציב שיווקי, ברשתות החברתיות הרלוונטיים ביותר עבור המותג שלכם. זהו מקרה קלאסי של ״תפסת מרובה לא תפסת״. 

אבל זו גם לא שאלה של פיזור תקציב – השאלה החשובה היא באיזה רשת חברתית בינלאומית הקהל מטרה שלכם מחפש אותכם או מוצרים דומים לשלכם? האם קהל מטרה של חברה בתחום המדיקל דיבייס – medical device, יחפשו את הפתרונות שלהם בטיק טוק? בעולם השינויים של היום אנחנו לא אומרים שלא – אבל יתכן שהיוטיוב יכול להיות ערוץ מקובל יותר. האם אסטרטגיית B2B אפקטיבית בפינטרסט או שתקדישו את תקציב השיווק שלכם בלינקדאין. 

תזהו את קהל המטרה שלכם ותדעו באיזה רשת חברתית הם נמצאים  

מי הלקוחות האידיאליים עבור המוצר שלכם? מהיכן הם, מה הגיל הממוצע שלהם, מגדר והנתונים הדמוגרפיים שלהם? בחור צעיר בן 22 יהיה נוכח יותר באינסטגרם וטיק טוק, בזמן שאישה בת 57 כבר שוחה בפייסבוק בכיף! איזה סוג תוכן אתם מייצרים לקהל זה? האם אתם חברה שצריכה להוכיח את יכולות הקריאטיביות שלה (כמונו), או שאתם חברת ביטוח שצריכה לשכנע קהל לתת בכם אמון כמי שמחזיקים את ההון שלהם? כמה טיק טוק יעזור כאן לעומת סרט של 5 דקות שנותן הסבר מספק על ניהול הפנסיה של אנשים. 

הבנה מקיפה של הקהל שלכם והידיעה של איזה תוכן הם מצפים לקבל, יקל עליכם יותר לבחור את הרשת החברתית הרלוונטית עבור המותג שלכם.  

מאמרים נוספים

מה המטרות העסקיות שלכם בשוק הבינלאומי? 

זו שאלה בסיסית שתתן לכם את הכיוון של הרשת החברתית המתאימה עבורכם. אם המטרה העסקית שלכם היא יצירת לידים, תשתמשו בקמפיינים של lead-generation בפייסבוק. אבל אם המטרה שלכם היא היכרות עם המותג, מודעות למותג brand recognition, לא יזיק לכתוב תסריט לסרט וידאו באנגלית לשימוש ביוטיוב. במקרה הזה, קמפיין מעורבות ולא קמפיין לידים יעשה את העבודה. 

לא כל הרשתות החברתיות מתנהגות באותה הדרך. כל אחת מציעה תכונות אחרות וההתנהגות של הגולשים שונה בהתאם לערוץ. או להיפך. טיק טיק עובד על רילים, לינקדאין יתן הרבה יותר אינפורמציה כתובה, יוטיוב מבוסס על וידאו, ופייסבוק על מעורבות.

אינסטגרם

זהו אחד הכלים החזקים בתחום השיווק, לרבות שיווק בינלאומי. מאוד קל לבחור אזור בעולם ולתרגט. אפשר לקדם את העסק שלכם באינסטגרם על ידי שימוש בתמונות וקטעי וידאו ברמה גבוהה. אפשר להראות מה קורה מאחורי הקלעים של מותגים, כמו בניית סניפים חדשים, רופאים מראים איך הם מטפלים, או עושים שימוש במוצרים שלקוחות מכירים, צלמים מראים איך הם בוחרים לוקיישן לצילום וכיו״ב. לפלטפורמה הזאת יש יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, ואחת הסיבות היא הויזואליזציה שעושה את העבודה. אנחנו יכולים לעזור לכם לכתוב את התוכן לפוסטים באינסטגרם באנגלית, כותרות ובחירת אופי התמונה שתתאים לפי התרבות המקומית. 

רק תשימו לב שהתמונות באינסטגרם חייבות להיות באיכות גבוהה, לפחות 1080 פיקסלים על 1920 פיקסלים.  

פייסבוק

הוותיק והמוכר מכולם. כולם משתמשים בו, הדודים שלנו הההורים וה…. לא, הילדים לא משתמשים בפייסבוק מהסיבה הפשוטה שאנחנו ההורים משתמשים בו. פאדיחות. אם אתם מתרגטים קהל צעיר במדינות מסויימות בעולם, תחפשו אותו במקום אחר, כמו אינסטגרם או טיק טוק. אבל עם יותר מ – 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, הפוטנציאל של פייסבוק אדיר. פייסבוק פלטפורמה מצויינת ליצירת לידים, וניהול קמפיינים – הבעיה שהם גם עשו שינויים באלגוריטם שלהם לאחרונה, ועסקים מתעשיות מסויימות (כגון התעשייה הרפואית – מד-טק) נפגעו מהשינויים. פייסבוק היא פלטפורמה עם המון אינטרקציה עם הקהל – זה אומר שתצפו להערות, שאלות במסנג'ר או על גבי העמוד שלכם. 

צריך לקחת בחשבון שפייסבוק סופר את הזמן שלא עונים ללקוחות ועלולים להפסיד נקודות חשובות ברשת. זה אומר שאתם תצטרכו לייעד מנהל או מנהלת שיווק, או אדמיניסטרטור שיווק שיהיה מחובר לרשת. 

טוויטר

אויי אמריקה. אמריקאים  מאוד אוהבים את טוויטר. טוויטר מיועד יותר להפיץ קטעי חדשות ועדכונים, על מנת לייצר שיח על ידי פונקציית ה – repost. אם יש בחור צעיר שכולנו מכירים שידע היטב לעבוד עם טוויטר זה דונלד טראמפ, ואלון מאסק – שניהם ידעו להפיץ חדשות ועדכונים לטובת הצרכים שלהם. 

אם אתם משווקים לקהל אמריקאי, תקחו בחשבון את טוויטר. 

יוטיוב

יוטיוב היא פלטפורמה מאוד אטרקטיבית, עם יותר ממיליארד משתמשים אתם יכולים להגיע לקהל רחב. יוטיוב מאפשר שיתוף סרטי וידאו. אם המוצר שלכם עובר טוב בוידאו כדאי מאוד שתשקלו את יוטיוב.  

לינקדאין

הלינקדאין היא פלטפורמה מצויינת להרחיב את אנשי הקשר המקצועיים בתעשייה שלכם. על ידי ניהול קמפיין לינק אין, אפשר להעביר מסרים יעודיים לתפקידי מפתח מקצועיים בתעשייה שלכם. אם האסטרטגיית שיווק שלכם היא B2B, קמפיין לינק אין יהיה רלוונטי ביותר עבורכם. אם אתם מציעים שירות שדורש קצת הסבר מעיבר, לינקדאין היא הכתובת לכל זה. 

בנוסף, מאוד חשובה הדרך בה ״אודות החברה״ שלכם כתובה בלינקדאין. אנחנו נותנים שירותי כתיבת אודות והקמת עמודים בלינק אין. ראו עמוד LinkedIn  לחברות באתר טרי דוטס.

תקציב שיווק בינלאומי 

כמו תמיד, כל אסטרטגיית שיווק או אסטרטגיית תוכן מושפעת מתקציב שיווק – אבל לא רק. ניהול אסטרטגיית תוכן ברשת שואבת המון משאבי זמן ואנרגיה. צריך לנהל דרך כלים שמסדרים את הלוחות זמנים לכל פוסט או דיוור ישיר, ישנן תוכנות מצויינות כמו HootSuite או Loomly שמנהלות בדרך אוטומציה את השיווק ברשתות החברתיות. וכן, גם עניין התקציב מהותי. 

תכנון אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות, לא יקצור לכם פירות ביום הראשון, אבל בהחלט מאוד כדאי לכל חברה שרוצה לשווק בשוק הבינלאומי. בשביל זה צריך תוכן שיווק באנגלית, שיביא לעולם את הבשורה שלכם בדרך שתשפיע על הקהל. 

בונוס קטן 🙂 מכל הרשתות החברתיות, לאינסטגרם יש את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר מכל הרשתות. אפשר להסביר את זה בעובדה שזו פלטפורמה מאוד ויזאולית ומתרכזת בתמונות ווידאו. 

אנחנו יכולים לעזור לכם לבחור את הרשת או הרשתות החברתיות המתאימות למוצר שלכם בשוק הבינלאומי. זה חשוב לבנות אסטרטגיית תוכן באנגלית שהיא עקבית וארוכת טווח. אנחנו ממליצים לא להיכנס לזה אם זה לטווח הקצר. ניהול שיווק ברשת לא מתאימה לכל חברה ושונה ממוצר למוצר. התקציב, המטרות שלכם, התקופה בשנה או מבנה האתר שלכם ישפיעו על הדרכים בהם נייצר תוכן עבור רשתות חברתיות. 

אם יש לכם שאלות לגבי רשתות חברתיות בשוק הבינלאומי, ועל הדרכים בהם אפשר לייצר תוכן באנגלית ולנהל את הקמפיינים בשוק הבינלאומי, נשמח לעזור! 

תבקרו אותנו 

https://threeedots.co.il

tal@threeedots.co.il

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי