5 סיבות מדוע מיילים באנגלית עוזרים לשיווק בינלאומי

איך עוזרים מיילים באנגלית לשיווק בינלאומי?

שיווק בינלאומי זה עסק יקר, ותקשורת עם לקוחות מרחבי העולם הוא לא נושא פשוט – וגם לא זול. רשתות חברתיות והטכנולוגיה שעליהן הן נשענות השתנו מאוד לאורך השנים. בהתחלה כשהשיווק ברשתות חברתיות עדיין היה בחיתולים, לא הייתה אוטומציה שיווקית, המסכים בטלפון היו קטנים יותר, מהירות התגובה הייתה איטית יותר. קידום האתרים ב Google היה שונה מאוד מהדרך שקידום אתרים נעשית היום (SEO, האלגוריתם של גוגל היה מתוחכם, אבל לא מתוחכם כמו שהוא היום. לא היו רילים באינסטגרם וטיק טוק לא היה קיים. כל אחד יכל לרכוש כמה מטבעות של ביטקויין שרצה, כי המחיר עוד היה שפוי.

כמו שהעולם השיווקי והטכנולוגי השתנה לאורך השנים, יש לנו תחושה טובה שבעוד עשר שנים השיווק לא יראה כמו שהוא נראה היום. אפילו פחות.

אבל יש דבר אחד שהיה אז, הוא בשימוש היום – ואנחנו מעריכים שהוא יהיה נוכח ביום יום שלנו גם בשנת 2032. זה המייל (דואר אלקטרוני). במאמר הזה אנחנו נבחן את המייל בהקשר השיווקי שלו בשוק הבינלאומי, ונתן חמש סיבות מדוע מיילים באנגלית יכולים לעזור בשיווק וניהול מכירות בינלאומי?

אם אתם מנהלי שיווק בינלאומי, משווקי דיגיטלי, בעלי אתרים באנגלית או מנכ״לים של חברות בינלאומיות – כתבנו את המאמר הזה בשבילכם.

להלן חמש סיבות שמיילים באנגלית הם הכלי הטוב ביותר לשיווק בינלאומי:

1. מיילים באנגלית מייצרים מעורבות (engagement)

הדואר האלקטרוני הומצא לפני עשרות של שנים, עוד לפני האינטרנט הממוסחר שאנו מכירים משנות ה – 90. זוכרים את המיילים של Yahoo!, Hotmail? מאז, המייל הפך לכלי שמשתמשים בו ברמה יום יומית. אנשים היום הרבה יותר מעורבים עם מותגים על ידי שימוש במיילים – אין מנהל, פקיד, מזכיר/ה, עורך דין וספקי שירות שמגיעים לבתים של לקוחות שלא עושים שימוש יום יומי במיילים.

 

לכולנו יש את ההרגל של לבדוק מיילים בבקרים ״לפני העבודה״ – בין אם אלו מיילים מקצועיים שקשורים לעבודה, או דיוורים ישירים שאנחנו מקבלים מכל מני חברות שנרשמנו אליהן.

אם כך המציאות, כתיבת מיילים באנגלית יכולה בהחלט לעזור לכם לייצר מעורבות יותר גדולה עם הלקוחות שלנו בשווקים בעולם. כשהלקוח ״מעורב״ איתכם (engagement), הוא בעתם עסוק עם המותג שלכם, וזו מטרה של כל מותג בעולם, שיהיו עסוקים איתן. אפשר לשלוח ללקוחות הזמנה לביקור באתר החדש שלכם, לשתף במבצעים חדשים, או כל עדכון שחשוב לכם שידעו.

 

רק לידיעה, יותר מ 20% מהמכירות נעשות על ידי דיוורים ישירים. Just saying.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

2. מיילים באנגלית עוזרים לעדכן ולהתעדכן עם הלקוחות שלנו

האמת שאין הרבה דרכים לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם בשווקים הבינלאומיים. אתם יכולים להיפגש איתם בתערוכות בינלאומיות – אבל זה קורה פעם או פעמיים בשנה, ובאופן מרוכז. מה גם הלקוחות שלכם פוגשים עוד אנשי קשר מהתעשייה שלכם בתערוכות האלה, אז לא תקבלו את מלוא תשומת הלב המקרה הזה.

הדרך הנוספת היא על ידי פוסטים ברשתות חברתיות, לרבות בלינקדאין (B2B), אבל זה לא אישי, גם אם אתם כותבים ישירות ללקוח שלכם, אנשים שמבקרים ברשת חברתית בדרך כלל עסוקים עם עוד הודעות, ומסרים שהם מקבלים ברשת. גם יותר קשה לשתף הודעות בניגוד לשיתוף מיילים. עדיין, לינקדאין היא דרך מצוינת לעדכן את הלקוחות בחדשות.

לעומת זאת, לכתוב מיילים באנגלית הם דרך מאוד יעילה לתקשורת ישירה ודו-כיוונית, ובהחלט יכולה לעזור לכם לעדכן ולהתעדכן עם הלקוחות שלכם ברחבי העולם. לא תמיד אנחנו באותם זמנים עם הלקוחות שלנו – ולכן מייל שתכתבו בצהריים למפיץ שלכם מדרום קוריאה, יקרא על ידו בבוקר למחרת, ומי יודע, אולי יחכה לכם כבר מייל חוזר?!

אנחנו לא חושבים על זה, אבל לא תמיד נוח ללקוחות שלנו לדבר איתנו בטלפון או לענות להודעות WhatsApp באותו רגע. לאו דווקא בגלל הבדלי השעות, אלא יותר בגלל פערי השפה. היום, כל ילד יודע לעשות  Google Translate, ומייל באנגלית יכול להיות מתורגם לקוריאנית תוך חמש שניות. מה יותר קל מאשר פשוט לכתוב:

Hey Mr. Kang,

I wanted to inform you that as of next month we will launch a new service, and our team will contact your team to update them about it. Please verify on your end and let us know when the most convenient time is to set this online training.

אותו לקוח מדרום קוריאה גם יכול לשתף את מייל באנגלית עם הצוות שלו, לפני שהוא יחזור אליכם עם תגובה בזמן שמתאים לו.

להתעדכן עם לקוחות בינלאומיים - מיילים באנגלית

3. תשיגו את הלקוחות שלכם בזמן אמת!

אם עשינו השוואה בתחילת המאמר עם העולם שחיינו בו לפני עשר שנים – כיום כולם מקבלים את המיילים למסכים הקטנים שלהם בטלפונים הניידים (אפילו לשעונים החכמים שלהם). יותר מ 60% מהאתרים היום נפתחים דרך בפלאפונים חכמים – למרות שרוב החברות עושות את הטעות הנפוצה ומעצבות אתר לפי איך שהוא נראה במסך מחשב. האמת זה אפילו לא נובע מהם, זה מתחיל מגרפיקאים שמראים את האתר דרך מסך מחשב. כמו באתרים, מרבית המיילים נפתחים דרך פלאפונים, יותר מאשר במסך המחשב.

אבל מה זה אומר?

בשונה מהסעיף הקודם שבו הטענה שאנשים פותחים מיילים בזמנם הפנוי, יש פלח אחר של אנשים שפותחים מיילים עם קבלתו, בעיקר הצעירים. זה אומר שאם אתם כותבים מיילים באנגלית ללקוחות שלכם בחו״ל, אתם משיגים אותם ״בזמן אמת״! אם תעצבו את המיילים שלכם בצורה אסתטית, שימשכו אותם, ותעשו שימוש בכותרת חזקה – תוכלו להגיע להצלחות גדולות.

מאמרים נוספים

4. דיוורים ישירים זולים יחסית

בשונה מפעולות שיווקיות אחרות, להפיץ מיילים באנגלית על ידי מערכות דיוור ישיר ללקוחות שלכם ברחבי העולם יעלה מהווה מרכיב מאוד קטן מתקציב השיווק שלכם. אתם רק צריכים להירשם (בתשלום) לאחת הפלטפורמות דיוור בעולם (למשל HubSpot, Mailchimp, Drip ויש עוד רשימה לא קצרה), ולהפיץ הודעות ללקוחות שלכם בחו״ל בלחיצת כפתור.

מה שטוב במערכות דיוור ישיר זה היכולת לעשות סגמנטציה לפי פלח של הלקוחות שלכם ולשלוח הודעות בהתאם; ותיקים לעומת לקוחות שנה ראשונה, רשימת מפיצים מאסיה לעומת מפיצים מדרום אמריקה, הפצה של מיילים באנגלית לעומת מיילים בספרדית, מפיצים של קטגוריה של מוצרים אחת או אחרת, וכל חלוקה שנראית לכם.

רצוי לשלוח דיוורים ישירים לפחות מפעם בשבועיים – ולכל היותר פעם בשבוע כדי לא לנדנד יותר מדי.

5. כל העולם משתמש במיילים באנגלית

מחקרים מראים שיותר מ 90% מהצרכנים משתמשים במיילים. האמת, שהנתון הזה לבד אמור להספיק כדי לשכנע אותכם לבחון שימוש יותר אינטנסיבי במיילים באנגלית. בלי להכיר אותכם, תחושת הבטן שלנו אומרת שהתעשייה שלכם – בין אם היא ההייטק, ביוטק, פינטק, יצרנים של שטיחים, או יצואנים של פירות וירקות – השימוש במיילים באנגלית יהווה יתרון אדיר עבורכם. מה יותר טוב מאשר להציע את המבצעים שלכם ישירות ללפחות 90% מהלקוחות שלכם?

אבל זה לא רק רלוונטי לעולם הצרכני, בעסקי B2B מיילים הם הדרך הנפוצה ביותר לתקשורת בין עסקים.

אתם בטח שואלים מה אם וואטסאפ? הרי כל העולם משתמש בפלטפורמה הזאת, למרות שיש מדינות שמערכות אחרות יותר נפוצות, למשל LINE בתאילנד ודרום קוריאה, או WeChat בסין. אבל בהשוואה להודעה ישירה (instant message) באחת הפלטפורמות, המייל באנגלית יהיה עדיף מכוון שהוא לא יאלם בתחתית רשימת ההודעות. אנשים בודקים מיילים בזמנם הפנוי שלהם, וכך כמעט בוודאות יגיעו למייל שלכם. הוא פשוט יחכה להם שם. לעומת זאת, במקרה של וואטסאפ, המון אנשים פותחים הודעה ולא חוזרים אליה במועד מאוחר יותר. המייל באנגלית יכול להביא יתרון.

איך אנחנו יכולים לעזור המיילים באנגלית?
טרי דוטס – ThreeeDots יכולה לעזור לכתוב עבורכם את המיילים באנגלית. בין אם מדובר במייל מכירתי, מייל שיווקי, מייל השקה של מוצר או שירות חדש שאתם מציעים – נשמח לדבר איתכם על המסר שאתם מעוניינים להעביר ולכתוב עבורכם מייל באנגלית שיערב את הלקוחות שלכם עם המותג שלכם.

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי