מצגות באנגלית

 תשיגו את המטרות העסקיות שלכם דרך מצגות שמספרות סיפור חזק עליכם

איך אנחנו מכינים מצגות באנגלית? 

מצגות הן דרך מצוינת לבנות אמון ומערכות יחסים לטווח ארוך עם הלקוחות שלכם. הם הכלי המכירתי החשוב ביותר עבור העסק שלכם. 
אנחנו נלמד את המטרות העסקיות שלכם, ונקלף את הרעיון הגדול לפני שנעבור לחלק העיצובי. 
בין אם אתם רוצים להנחית לקוח חדש, לדבר על חדשנות, מצגת למשקיעים או לתת מוטיבציה לעובדים בחברה, הדרך בה אתם מספרים את הסיפור שלכם (storytelling) היא הבסיס להכל.

תהליך בניית המצגות 

הגדרת מטרות המצגת

בשלב הזה אנחנו מגדירים יחד איתכם את המטרות העסקיות (או מטרות אחרות), שהייתם רוצים להשיג דרך המצגת.

לקלף את הרעיון הגדול מהבסיס

בניית תבנית לנרטיב שלכם שיסופר דרך המצגת.

עיצוב

בניית כל האלמנטים העיצוביים שתומכים בקופי שיכנס למצגת – והמסרים שיעברו דרך המציג.

חדש!

סימולציות
Practice makes perfect!

לאחר שנבנה עבורכם את המצגת, נבצע סימולציה עם הצוות שיעביר את המצגת, עד שכולם ירגישו בנוח ועם בטחון לספר את הסיפור הגדול שלכם.

בונוס! כמה מהתובנות שלנו על מצגות

הגדרת מטרת המצגת

כמה פעמים ראיתם מציגים שאומרים משהו כמו; ״טוב, השקף הזה לא רלוונטי נדלג עליו״, ״השקף הזה לא יעניין אותכם״, ״אני מדלג על זה״. זה מראה שהמצגת לא ממוקדת לקהל, ולא נעשתה לפי מטרה ברורה. לכן, השלב הראשון הוא להגדיר את המטרה של המצגת שלכם. ללא מטרה, מצגות הופכות להיות ארוכות מאוד, מסורבלות, לא ברורות ומתבססות על אינספור עובדות (cold facts). הרעיון הוא בדיוק ההיפך! להציג יותר בפחות שקפים.
לפני שאתם כותבים שקף, תשאלו את עצמכם, האם זה משרת את המטרות שלי? אם כן, תתקדמו בבניית השקף - אם לא, אתם לא באמת צריכים את השקף.

תספרו סיפור, ותשתמשו בפחות עובדות קרות ומשעממות

מצגת, והמציגים שמעבירים אותה מספרים סיפור, ולכן יש לה התחלה, אמצע - וסוף. מצגות משתייכות לעולם הסטוריטלינג (Storytelling Presentations), כמו שרואים ב - TED TALKS. אחד האלופים במתן מצגות מהסוג הזה הוא לא פחות מסטיב ג'ובס, מאפל.
מחקרים מראים שאנשים שמשתתפים במצגות הכי עירניים בתחילת המצגת ובסוף המצגת (כי הם יודעים שזה הסוף), ואת זה צריך לקחת את זה בחשבון, כי בסופו של דבר מצגות טובות מגרות את המחשבה של הקהל שמשתתף בהן, מפעילות את האונה הימנית - אונת הרגש, ודנות בבעיה מסויימת שניתנת לפתרון. הרעיון להכניס את הקהל לסיפור שלכם, ולגרום לו לראות את עצמו בתוכו (לייצר הזדהות), אחרת, הם מאבדים עניין מאוד מהר.
כדי להשאיר קהל עירני, אנחנו ממליצים למציגים לעודד את הקהל לשאול שאלות תוך כדי המצגת ולא לחכות לסוף.

המציגים יותר חשובים מהמצגת

אחד מהמציגים המובילים ב TED TALKS נתן את הדוגמא הבאה. בתחילת המצגת, כשהיה בעמוד הראשון הייתה שגיאת כתיב (בכוונה תחילה). כמובן שאחד החכמולוגים בקהל קפץ והעיר לגבי הטעות (אין מצגות ללא חכמולוגים, מציגים חכמים יודעים להשתמש בהם). אחרי שהמציג הראה שהוא מופתע למספר שניות - הוא הוציא שטר של 20 דולר ואמר לקהל, שיש עוד שגיאה אחת במצגת (typo mistake), ומי שמוצא את הטעות, יקבל את ה - 20 דולר.
הוא המשיך בהעברת המצגת, כל 9 השקפים שלה. בשקף האחרון הקהל זיהה את השגיאת כתיב וכפי שהובטח המציג העביר את הכסף למי שזיהה ראשון את הטעות.
אבל אז זה הפנה אותו להסביר את הרעיון הגדול; מצגת, לא משנה כמה יפה היא מעוצבת - או בכמה הנפשות היא משתמשת, היא חייבת לשרת את המסר הראשי שמועבר על ידי המציגים, ולא להיפך! מה שקרה מקרה הזה, הקהל היה שקוע בחיפוש אחר שגיאת הכתיב הנוספת אבל לא התייחס למה שהמציג ניסה להעביר.
וזה מה שחשוב להפנים - המצגת משרתת אותכם, המציגים ולא להיפך!

מצגות באנגלית פותחות דלתות בשוק הבינלאומי

מצגות הן דרך ליצירת אינטרקציה ישירה עם הלקוחות, הדילרים או המפיצים שלכם בעולם. בניגוד לשיווק האחר שאתם עושים ברשתות חברתיות, קידום אתרים בגוגל או בדיוורים ישירים שאתם שולחים כל שבועיים, כשאתם מעבירים מצגת - אתם מייצרים תקשורת ישירה עם הלקוחות שלכם.
השימוש במצגות באנגלית פותח דלתות לעסקים בכל השווקים בעולם, כי מי שכבר עושה עסקים ברחבי העולם, מדבר אנגלית - בין אם הוא בסין, צ'ילה או צרפת. מצגת באנגלית היא הכלי שלכם לחדור לשווקים חדשים, ואם היא כתובה באנגלית מקצועית, לפי שהשיטות המקצועיות - המרחק לפתיחת שוק חדש היא מצגת טובה שמועברת על ידי מציגים תותחים!

סוגים אחרים של מצגות

מתי תשתמשו במצגות הדרכתיות?
אם החברה שלכם משיקה מוצר חדש ואתם מעוניינים להכשיר וללמד את הצוותים שמוכרים את המוצרים שלכם בחו״ל, לאנשים שנותנים שירות עבור המוצר שלכם, לצוות הנדסה או צוות טכני שיטפל בתקלות טכניות שקשורות למוצר שלכם.
מצגת הדרכתית נועדה לתת הכוונה לניהול תהליכים בשלבים ובסופו של דבר להכשיר צוותים מקצועיים. חברות משתמשות במצגות אלו כשהן חודרות לשווקים חדשים בחו״ל, וירצו להעביר מידע מקצועי לצוותים החדשים שהם יעבדו איתם.
מצגות הדרכתיות, בניגוד למצגות אחרות - ארוכות יותר, כי הן נכנסות לפרטים, ומכסות מספר רב של נושאים.
במצגות אלו המציג או המציגה צריכים להסביר את:
-המטרות הלימודיות של התוכנית הלימודית
-הכישורים שירכשו מהתוכנית הלימודית
-לתת דוגמאות אמיתיות ומוחשיות במטרה שהמשתתפים יתרגלו
-לתת למשתתפים הזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות (שלב מאוד חשוב)
-לתת למשתתפים את האפשרות להגיב ולהסביר איך הם ישתמשו במוצרים (לאחר שהם למדו)

מצגת אינפורמטיבית

מצגות אינפורמטיביות מאופיינות כמצגות קצרות. הן מגיעות ישר לנקודה, מתבססות על עובדות ולא יכנסו לנושאים מורכבים. הן נותנות אינפורמציה כדי להעשיר את המשתתפים במידע שיעזור להם להבין לקראת מה הם הולכים ברמה העסקית והמקצועית באופן הבא:

מקום location

יתנו מידע היכן אירועים יתקיימו, למשל השקה של מוצר חדש, השתתפות בתערוכה בינלאומית או  כנסים

זמן time

יסביר מתי האירועים יתקיימו. למשל, מנכ״ל מודיע על פתיחת מחלקה חדשה, או השקת מוצר, הודעה על טיול חברה לחו״ל

חסי גומלין relationships

מסביר איך דברים צריכים להתרחש, או איך ההתנהלות איתכם מתבצעת. למשל, זאת יכולה להיות הזדמנות נפלאה להסביר על מודל עסקי של חברה, או על תוכנית בונוסים שהחברה נותנת לאנשי מכירות.