איך שיטת הסטוריטלינג משתלבת עם אסטרטגיית התוכן?

סטוריטלינג עבור מותגים

אנחנו חיים בעולם מלא בהסכות דעת. אנשים היום נחשפים ליותר מ 5,000 מסרים שיווקיים כל יום (כן קראתם נכון! כל יום!), מה הפלא שהם מתעלמים מיותר מ – 95% מהתוכן שמכוון אליהם. זה משאיר אותנו, נשות ואנשי שיווק עם 5% סיכוי שישימו לב אלינו. זה כבר לא סוד, אבל תוכן, כשמו ומשמעותו, כבר אינו המלך, כי הוא תקוע באיזה פקק ענק מנסה לפלס את הדרך לתשומת ליבם של הקהלים שלכם ברשת.

אנחנו ב – ThreeeDots, עוסקים יום ולילה עם תוכן שיווקי וקופירייטינג באנגלית, כי אין ספק שהשילוב ביניהם הם הדרך המנצחת להביא תנועה לאתר שלכם ובסופו של דבר – מ השכוווולם רוצים – המרות, וכמה שיותר. מחקרים מראים שיותר מ 75% מהחברות משקיעות בתוכן כדי לקדם את העסק שלהם, ואנחנו רואים רק כיוון עלייה בהשקעות השיווקיות בתחום הזה. זה אומר שהפקק תנועה של תוכן שיווקי הולך לגדול עוד יותר, ולכם, יצרנים או יצואנים שמשווקים לעולם – זה אומר להיות יותר חכמים עם אסטרטגיית השיווק שלכם.

אבל השאלה שכולנו שואלים את עצמנו, זה אם רוב החברות משקיעות בתוכן שיווקי – ובמקרה שלנו, תוכן שיווקי באנגלית, מה יבדל את המותג שלכם אם גם התחרות עושה את אותו הדבר? איך אתם תשיגו את נתח השוק לעומת התחרות? הרי סביר להניח שהם חלק מתוך 75% מהחברות כבר שמשקיעות בתוכן שיווקי. הדבר היחידי שיכול לבדל את המוצר שלכם ברשת זה סוג ואיכות התוכן.

שיווק סטוריטלינג באנגלית:

זה כבר אלפי שנים שבני אדם סיפרו והקשיבו לסיפורים (stories). עוד מימי התנ״ך, עד להדפסת הספר הראשון ב – 1456 (שדרך אגב גם היה התנ״ך) ועד בלוגים וסרטי תדמית ביוטיוב. לכל סיפור יש את הצד של ״הסיפור״ ויש את מי שמספר את הסיפורים, וכך גם עבור חברות ומותגים. אם המצגת היא הספר, המציג הוא הסטוריטלר. שיטת הסטוריטלינג הייתה ונשארה כ״כ רלוונטית במיוחד בתקופה זו של הצפת כמויות אדירות של תוכן ברשת.

מאמר הבלוג הזה יכסה את כל הנושא הזה, וגם ידון בשילוב שבין סטוריטליגנ ותוכן שיווקי, יחד עם קופירייטינג באנגלית.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

מה זה סטוריטלינג עבור מותגים?

זה כמו סיפור סינדרלה, אבל לא בדיוק.
לכל סיפור שמסופר – בין אם הוא מיועד לקולנוע, אם הוא כתוב על דפים של ספר או עבור מותגים שמשווקים את מוצריהם לעולם, יש התחלה, אמצע וסוף. סיפור מבוסס על נרטיב, דמויות טובות ורעות, ותבנית יחסית שהיא יחסית קבועה וזאת על מנת להעביר מסא עם התחלה, אמצע וסוף. 

סיפור טוב בנוי מדמויות ואירועים (events) מבעיות ופתרונות – וסטוריטלינג זה בעצם הדרך שבה מעבירים אותו לקהלים. סיפור ללא סטוריטלר זה כמו רכב ללא דלק, ספורט ללא שחקנים ורעיון למאמר כמו הבלוג הזה – רק ללא הכותבת הנהדרת שמקלידה אותו 🙂

מרכיבי הסיפור:
דמות
גיבור
הרקע (setting)
הרע (הבעיה)
הפתרון (happy ending)

ו…..

לכל סיפור יש מוסר השכל שמועבר דרך הרעיון הגדול (the big idea). אנחנו לא נרחיב על זה כאן, כתבנו מאמר מאוד מעניין על הנושא הזה: כתיבת תוכן שיווקי בשיטת הסטוריטלינג. על רגל אחת, על מנת להיות גיבור בסיפור – משתמשים במשהו חיצוני, רעיון גדול שמשרת בחזרה את הגיבור. הרי, אף אחד לא יגיד – ״אני הגיבור״, חייבים משהו, כלי שיסייע להפוך אותו לגיבור.

מסי ניצח את המונדיאל בשביל ״ארגנטינה״ (חס וחלילה לא בשביל ההצלחה האישית שלו), ניל ארמסטרונג טס לירח בשביל המין האנושי, וירח צריך את אור השמש כדי להיות זוהר בלילה. ללא השמש, הוא לא קיים.

סטוריטלינג בשילוב עם אסטרטגיית התוכן

איך סטוריטלינג מסייע לאסטרטגיית התוכן השיווקי באנגלית?

כל המותגים הגדולים משתמשים בשיטת הסטוריטלינג. העומדת בראש (לפחות בעבר) היא חברת Apple, שבמקום לשווק את הטכנולוגיה המתקדמת שלה או לדבר על העיצוב החדשני של ה iPod, היא החליטה להגיד את המשפט הבא: אפשר להכניס 10,000 שירים בכיס שלכם
10,000 songs in your pocket.

להגיד משפט כזה משתייך לעולם הסטוריטלינג מכוון שהוא נותן ״אופי״ למוצר, הוא מספר על התירון בלי באמת לדבר עליו אחד לאחד. הוא לא דיבר על תכונות המוצר (הברזלים), כמו שהתחרות של אפל עשתה טוב מאוד בזמנו.

יתרונות של סיפור טוב ואיך זה יכול לעזור למותג שלי
שיפור חוויית המשתמש
בידול
אופי למותג שלכם
מצית רגש

מאמרים נוספים

1. שיפור חוויית המתשתמש

בדוגמה הקודמת אפל דיברנו על ההבדלים בין לדבר על תכונת המוצר, ושיח שמתרכז בערכים שמוצר מציע לשוק (למשל 10,000 שירים בכיס שלכם). זה חשוב כי הדרך השנייה, מדברת ישירות על איך הערך משרת את הלקוחות בעולם האמיתי שלהם. הרי, זה מה שמייצר את התגובה האינטואטיבית.

תגובות רגשיות (נדבר על זה בסעיף 4) הרבה יותר אפקטיביות מאשר תגובות קרות שמתבססות על עובדות יבשות ולוגיקה. נגיע לזה.

2. בידול

האם יש לכם מתחרים בענף שלכם או שאתם – ורק אתם מוכרים ללקוחות שלכם? רוב הסיכויים שאתם מתחרים עם שחקנים אחרים, והשוק שלכם תחרותי. מה יכול לבדל אותכם יותר מאשר סטוריטלינג טוב סביב המוצר והמותג שלכם? כמו שהילדים שלכם יזכרו חוויות מהחיים יותר מאשר מוצרים שקניתם להם לאורך השנים. ככה גם עובד סיפור טוב סביב המותג שלכם. תראו לדוגמא איך אתם זוכרים פרסומות של קוקה קולה, או אדידס מהעבר, וזאת המטרה של המותג שלכם.

כפי ש – Oscar Wilde אמר, ״הדבר היחידי שיותר גרוע מזה שמדברים עליך, זה שלא ידברו עליך״.

סטוריטלינג במסגרת אסטרטגיית התוכן השיווקי באנגלית

3. נותן אופי למותג שלכם

כשאתם כותבים קופי עבור המותג שלכם, אתם לא רוצים לכתוב לקהל מטרה שלכם, אלא אתם רוצים לכתוב כדי לייצר דיאלוג עם הקהל מטרה שלכם. יש הבדל גדול בין שתי הגישות. כשמוסיפים אלמנט אנושי לתוכן השיווקי שלכם, הקהל מטרה שלכם יזדהה עם הדמויות – וזה מה שמייצר את החיבור עם המותג שלכם.
אם תשתמשו בהזדמנות הזאת לטובתכם, או יותר נכון לטובת המותג שלכם – ותעבירו את הרעיון על ידי סטוריטלינג טוב, המותג שלכם יהפוך להיות הבחירה הטבעית של שלהם.

4. מצית רגש

בני אדם הם ייצור סופר-רגיש ומונע מרגש ותשוקה. אנחנו רואים, מרגישים, חשים, חולמים, מדמיינים ומקבלים השראה מרעיונות. ולכן, יותר מ 95% מההחלטות שלנו מתבססות על רגש ותשוקה. אנחנו יכולים לשכנע את עצמנו שאנחנו מקבלים החלטות ממקום רציונלי ומושכל, על לוגיקה, (האונה השמאלית), אבל הם לא. אפילו הבית שקניתם, למרות שבניתם סביבו אקסלים שמחשבים את אחוזי הריבית שתהיה לכם עוד 10 שנים, הקנייה נעשתה ממקום של רגש.

ולכן סיפורים עובדים יותר טוב על בני אדם מאשר עובדות יבשות. כי בבסיס של בני אדם אנחנו מתוכנתים להתחבר לסיפורים שאנחנו מזדהים איתם ומקבלים מהם השראה. תחשבו לרגע על החיבור הרגשי שיש לכם עם ספרים מהעבר, או סרטים שגדלתם עליהם או אפילו טעם של אוכל מהבית. מה זה מעורר אצלכם? נוסטלגיה (רגש), זכרונות, קשר שלכם לעבר ועוד.

ברמה המדעית, סיפורים טובים מציתים הורמון שנקרא אוסיטוסין (Oxytocin) שמעודד הרגשה של אמפטיה, תשוקה וקשר עם בני אדם.

דוגמה לסטוריטלינג מהעולם האמיתי

איקיה סינגפור

חברות אוהבות לדבר על החזון שלהן, הערכים שהם מביאים לעולם, על המוצרים הכי טובים שיש להם והן לוקחות את זה ברצינות (לפעמים ברצינות מדי). אבל שמעתם פעם על חברה שהופכת את ההצעות שלה לקהל הרחב לצחוקים?

הקמפיין סטוריטלינג של איקיה בסינגפור מציעה ״גורו״ שיעזור ללקוחות עזרה בחדרי השינה והשירותים שלהם (שהם חדרים פרטיים). על ידי שימוש בסצנות מצחיקות הסרטון מראה איך הרהיטים של איקיה יכולים לעזור. ההומור תופס את הקהל, ובמקביל ממצבים את איקיה כחנות אידיאלית לרהיטים, שיפור הבית ועוד.

הקמפיין השיווקי מעביר את הרעיון שמותגים לא צריכים לפחד להתקרב ״קרוב מדי״ ללקוחות שלהם, אפילו אם זה לצחוק קצת על עצמם. כל עוד המותג שומר על ערכיו ועל ה״אופי״ שלו, הומור יכול מאוד לעזור בגישה אישית לקהל. ה״קול״ של המותג שלכם ישודר טוב דרך סרטי הסטוריטלינג באפקטיביות.
הרעיון הוא להישמע אוטנטי ואמיתי, מותג עם אוטוריטה ושלא יראה שהמותג עובד ״קשה מדי״ כדי להשיג את הלקוחות – אלא ברמה אמיתית – Face Value.

אנחנו ב ThreeeDots יכולים לעזור למותג שלכם לספר סיפור

אם אתם צריכים עזרה בלכתוב את הסיפור עבור המותג שלכם באנגלית, נשמח שתצרו איתנו קשר. אנחנו מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים, וליבו של העסק שלנו הוא לעזור לחברות מישראל ובעולם להגיע לקהלים שלהם ברחבי העולם, בין אם זה דרך שיטת הסטוריטלינג, קופירייטינג או תוכן שיווקי.

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי