איך לייצר סרט תדמית באנגלית עבור החברה שלכם

סרט תדמית באנגלית לעסקים

אם אתם עוסקים בשיווק בינלאומי, אתם בטח שומעים לא מעט על סרטי תדמית (promotional video, או promo video) שחברות מפיקות עבור המותגים שלהם בשוק הגלובאלי. גם אם אתם לא עוסקים בשיווק, אנחנו בטוחים שאתם נתקלים בסרטים כאלו ברשת ברמה יומית, כי כל חברה שמכבדת את עצמה מפיצה את התוכן שלה דרך סרטי תדמית.

חברות בינלאומיות בדרך כלל מפיקות סרטי תדמית באנגלית (לעומת שפות אחרות), מכוון שאחד מכל ארבעה גולשים ברשת מחפש את מבוקשו בשפה האנגלית.

אבל מה זה בעצם סרט תדמית ובמה הוא שונה מסרט רגיל? מה הופך סרט תדמית באנגלית לטוב ואפקטיבי ברמה השיווקית, ואיך מפיקים אחד כזה? כמה זה עולה לנו?

במאמר הזה אנחנו נענה על השאלות האלו. נדבר על היתרונות של סרטי תדמית, כיצד לייצר מהן המרות, ועל השילוב באסטרטגיית התוכן הבינלאומית שלנו.

בואו נצלול לעולם של סרטי תדמית באנגלית.

מה זה סרט תדמית באנגלית?

סרטי תדמית באנגלית נועדו לקדם מוצר או שירות של מותג מסויים. הרעיון הבסיסי הוא לייצר מעורבות (engagement), תנועה והמרות מתוך פעילות שיווקית דיגיטלית של חברה. סרטי תדמית באנגלית דומים למה שאנחנו כבר מכירים כטיזרים (מעולם הקולנוע), אבל הם יותר מטיזר כי הם אמורים להעביר את כל הרעיון (בדרך כלל), אבל מצד שני הם לתפוס את תשומת הלב של הקהל ולהשאיר אותם עם מספיק מידע, אבל לא עם כל המידע כדי שישארו עם מספיק טעם ליצור קשר עם החברה ולבקש עוד.

לדוגמה: סרט תדמית באנגלית שאמור לקדם מבצע בשוק הגלובאלי. חשבתם על מבצע 50% הנחה על המוצר שלכם. אז החלטתם להפיק סרט תדמית באנגלית כדי לשווק את ההצעה, שכולל פרטים חשובים על המוצר שלכם, היתרונות שלכם ותאריכי המבצע.

בדוגמה הזאת, לא ניסיתם למכור, אלא המטרה שלכם היא לייצר מספיק סקרנות אצל הלידים שלכם ולהניע אותם לפעולה ליצור קשר איתכם. לאחר מכן זה תפקיד אנשי המכירות לסגור מכירות.

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

מתי להפיק סרט תדמית באנגלית?

סרטי תדמית בדרך כלל מטרגטים קהלים שאינם מכירים את מוצר או השירות שלכם. זו דרך מאוד יעילה לייצר עניין, לקבל תשומת לב ובסופו של דבר להביא תנועה של לידים חדשים, על ידי יצירת מודעות למותג שלכם ברשת. לאלו שכבר מכירים את המותג שלכם היטב, הסרט ייצר עוד מעורבות עם המותג, ויחזיר אותם לאתר שלכם. אולי הם ירצו ללמוד משהו חדש עליכם. זאת גם הזדמנות טובה להציע מוצרים אחרים ומשלימים עבורם – וכך לא רק תרוויחו נתח שוק, אלא גם נתח לקוח.

מצד שני, אם אתם משווקים מוצר בעל מעורבות גבוהה – כמו מוצר רפואי, נדל״ן, מוצר טכנולוגי מורכב, זה טוב להחזיר את הלקוחות האלה לאתר שלכם, כי הם צריכים את הזמן הזה כדי לבחון עוד אפשרות וסיבות לעבוד איתכם. לא כל מוצר רוכשים בפעם הראשונה שנכנסים לאתר שלכם.

סרט תדמית באנגלית בהחלט יכול להוות טריגר לזרז את רכישה.

מתי להפיק סרט תדמית באנגלית?

למה שתשתמשו בסרטי תדמי באגנלית?

קידום ומבצעים תמיד עבדו בעבר, והפקת סרטי תדמית באנגלית היא עוד דרך יעילה להביא לקוחות חוזרים מהשוק הבינלאומי על ידי מבצע מעניין. כמו שמבצעים עובדים עליכם כך הם גם עובדיפ על הקהלים שלכם. הגדרה של זמן מוגבל יוצר ״לחץ טוב״ אצל הלקוחות שלכם, ואם עשוי טוב, זה יקדם את המסר לעוד קהל עוקבים (וחבריהם). למשל, ישנם לקוחות שירכשו מכם בפעם הראשונה שיתקלו בכם (לא אחוז גבוה), חלקם צריכים עוד קצת follow up, וזה בסדר, כי לשם זה נועד אסטרטגיית תוכן. אלו קהלים שצריכים עוד דחיפה קטנה, עוד זמן אפייה – ויכול להיות שהסרט תדמית הוא מה שיהפוך אותם מליד ללקוח משלם.

שאלה: מדוע להעביר את המבצעים דרך סרטי תדמית באנגלית ולא בדרך אחרת?

תשובה: אנחנו לא אומרים שלא כדאי להשתמש בעוד דרכים מלבד סרטי תדמית באנגלית. זאת בהחלט לא הדרך היחידה, אבל סרטי וידאו הם מדיום מאוד יעיל ועוזר לקדם את המוצרים שלכם ברשת. אנשים אוהבים את המדיום הזה, כי זו דרך נהדרת ללמוד ולקבל עוד מידע חיוני על המוצרים.

מאמרים נוספים

אז מה הופך סרט תדמית באנגלית לאפקטיבי וטוב?

אם החלטתם שסרט תדמית באנגלית חשוב ויתווסף לאסטרטגיית התוכן השיווקי שלכם, עכשיו הגיע הזמן להבין מה הופך אותו לאפקטיבי.

להלן שלושה טיפים לסרט תדמית טוב:

  • מיקוד, מיקוד, מיקוד: שיווק דיגיטלי מאוד אוהב אחד ואפס (בינאריות), ומצד שני – לא חי טוב עם ביזור וכלליות. קשה מאוד לטרגט כשאין מיקום, זמן – וקשה יותר להעביר מסרים שיווקיים בדרך הזאת. אם תשמרו על פוקוס בסרטים שתפיקו, תדברו רק על המסר העיקרי שתרצו להעביר, הוא יעבור טוב. למשל, שימו דגש על הפרטים של המבצע, או על תכונת ספציפיות במוצר. אם אתם מזמינים אנשים לערב פתוח, או מזמינים לסדנה, אז תדברו רק על נושא הסדנה, ועל המרצה שיעביר את הסדנה.
  • תייצרו מספר גרסאות עבור הרשת: בגלל שסרטים אלו דורשים תקציב שיווקי – לא הכי יקר, אבל הם גם לא זולים כמו עריכת פוסט עם תמונה בלבד, זה יהיה מאוד יעיל אם תערכו מספר גרסאות מראש. למשל, גרסה קלילה יותר של 15 שניות, וגרסה עם מבצעים שונים בתקופות שונות, זוויות צילום שיציגו בצורה ברורה תכונות שונות של המוצר ועוד. בנוסף, יש סגנון סרטים שמתאימים לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אחרים מתאימים ליוטיוב ולטוויטר. כל רשת חברתית תייצר ״ציפייה״ שונה לסוג הסרט
  • תשתמשו בכתוביות באנגלית: כל סרט תדמית באנגלית מצליח יותר אם הוא יוסיפו לו כתוביות באנגלית. לא צריך כתוביות עבור כל התוכן, אבל בעיקר עבור המסרים החשובים. זה חשוב, כי לפעמים אנשים לא שומעים את כל הסרט והם יקראו חלק מהכתוביות.
    יש עוד יתרון משני וישיר של סרט תדמית טוב באנלגית וזה היכולת שלו לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש. ולכן, חשוב לעשות שימוש במילות מפתח וביטויים שמקדמים אותכם במנועי חיפוש בשוק הגלובאלי. כי זה מרגיל את הקהל לעשות שימוש באותן מילות מפתח (שאתם מתחרים עליהם), ואם גוגל מזהה שאתם מביאים תנועה לאתר שלכם מהלינקים של הסרט על ידי שימוש במילות מפתח האלה, זה נותן נקודות זכות לטובת האתר שלכם, ומקדם אותו במנועי חיפוש.

 

אם שכנענו אותכם ואתם מבינים את החשיבות של סרט תדמית באנגלית עבור השוק הגלובאלי, קדימה, בואו נלמד איך להכין סרט תדמית!

סרט תדמית באנגלית לשוק הגלובלי

מה צריך כדי להכין סרט תדמית באנגלית

לא משנה מה הדרך בה אתם ניגשים להכנת סרט תדמית באנגלית, כל הדרכים כוללות את השלבים הבאים.

א. תכתבו טיוטה של התסריט
ב. תכתבו את תבנית הסיפור (storytelling)
ג. הפקת הוידאו
ד. עריכת הוידאו
ה. וכמובן, תפיצו ותשווקו אותו לעולם!

טיוטה לסרט תדמית באנגלית

טוב, אז כמו כל דבר בעולם השיווק, מתחילים בטיוטה – blueprint. ומה יותר טוב מאשר להתחיל בלכתוב את הרעיון הבסיסי ביותר עבור הסרט. תשאלו את עצמכם מספר שאלות, חלקן ישמעו לכם טריוויאליות, אבל התשובות לשאלות יעזרו לכם לעצב את אופי הסיפור – ואת הסיפור עצמו. למשל, מה אתם משווקים בסרט תדמית באנגלית? האם רק את זה אתם משווקים או שיש עוד מסרים מעיבר למוצר? מה הקונצפט של המבצע שלכם? האם זה מבצע סוף עונה, האם זה קשור לאיזהשהו חג, או אירוע שקרב? לכל מבצע צריך ״תירוץ״ עבורו – וקשר שיהיה הגיוני בתפיסה של הצופים. כן, זה דורש מידה של קריאטיביות, אבל קריאטיביות זה כל הסיפור של שיווק לא?

תבנית הסיפור (storytelling)

אל תתרגשו מהמילה ״סיפור״, מדובר בסרט תדמית באנגלית שלא אמור לחרוג מדקה, מקסימום (אבל באמת מקסימום) דקה וחצי. ככל שהסרט תדמית יקדם מבצע, אנחנו ממליצים בחום לקצר אותו לאזור הדקה. אם הסרט משלב קצת ״מעורבות״, קצת מאפיינים של מיצוב ומיתוג, תלכו על גרסת הדקה, דקה וחצי במקרים מאוד נדירים. 45 שניות זה האזור הנוחות שלנו לפחות.
תבנית הסיפור היא בעצם החלקים שירכיבו את הסרט תדמית באנגלית שלכם. תראו את זה כמפה. אתם יכולים לכתוב כל דבר בחלק הזה: למשל, באיזה חלקים בסרט יהיו כותרות צפות, איפה יתנגן הג'ינגל, שימוש בצבעים, פילטרים, האם תהיה דוברת או דובר, דיבוב, כתוביות באנגלית או מוזיקת ברקע. כל אלמנט המתבקש כדי להרכיב את הסרט השלם.

סטוריטלינג במסגרת סרטי תדמית באנגלית

הפקה

שלב הפקת הסרט תדמית באנגלית יהיה תלוי במידה רבה בשני השלבים הראשונים. כי אם למשל אתם תעבדו עם דוברת אמיתית, לרוב תצלמו את הסרט במשרדים שלכם, או בסטודיו יעודי לזה. אם בתסריט מדובר בסרט אנימציה, אז הגישה תהיה אחרת לגמרי, תצטרכו דובר או דוברת שידבבו עבור הסרט, לבחור את הטון והאופי המתאימים ביותר. כמובן שבגלל שהסרט תדמית באנגלית, תשאלו את עצמכם איזה מפתה אתם הכי מחפשים? האם זה Aussie מאוסטרליה, או בריטי, או מפתה צפון אמריקאי?

כפי שכתבנו למעלה, אם אתם חכמים ויעילים עם תקציבי השיווק שלכם, אנחנו ממליצים לכם לערוך מספר גרסאות לסרט תדמית באנגלית שתפיקו, חלקם קצרים יותר, חלקם יהיו הגרסה ״הרגילה״. תבקשו ממי שמקדם לכם את הסרט בקמפיין הממומן, לעשות A/B Testing, ושיתנו לגרסה הנצפית ביותר לנצח. כי בסופו של דבר אתם רוצים תנועה והמרות.

עריכת הסרט תדמית באנגלית

לאחר שצילמתם, או שערכתם את הסרט באנימציה, אתם תשלחו אותו למפיק כדי שיערוך את השלב הטכני הזה. אנחנו לא נכנס לזה בדיוק מהסיבה הזאת שזה מאוד טכני ואנחנו לא רוצים לבזבז לכם זמן יקר. רק תוודעו שהעורך הטכני שלכם יוסיף את כל המלל החשוב, כמו קופוני הנחה וכיו״ב – ובמיוחד אם צריך אותם כהיפר קישורים, או כקבצים שניתנים להורדה. השימוש בגרפיקה יחד עם המלל מאוד עוזרים, רק חשוב שתתכננו מראש בשלב בניית התבנית לסיפור.

קידום הסרט תדמית באנגלית לשוק הבינלאומי

עכשיו שהסרט תדמית באנגלית מוכן, הגיע הזמן לשווק אותו לעולם! ויש מספר דרכים לקדם את הסרט בערוצים שונים, מנמה חלק מהם:

דיוור ישיר: מה שטוב בדיוור ישיר, שהדיוור מקדם לכל רשימת הלקוחות שלכם – או רשימת הלידים הקיימים שלכם. מה שטוב ברשימה הזאת, שהקהלים כבר מכירים אותכם, יש להם היכרות עם המותג שלכם, ואפשר כבר במעמד המייל להוסיף מבצע ללקוחות קיימים כי הסיכוי שירכשו גבוה יותר.

קמפיין ממומן: בין אם זה דרך Google Ads, או קמפיין ברשתות החברתיות, להשקיע כסף בקמפיין ממומן מאוד כדאי, כי זה חושף את המותג שלכם למעגל יותר רחב של אנשים.

רשתות חברתיות: הערוצים שלכם ברשתות החברתיות הם הפלטפורמה הבסיסית ביותר לייצר מעורבות עבור המותג שלכם. הרעיון הוא להעלות את הסרט תדמית באנגלית שהפקתם כפוסט ברשתות החברתיות שאתם כבר משתמשים בהם.

ישנם עוד דרכים לקדם סרט תדמית באנגלית, כמו להעלות את הסרט בעמוד מאמרי הבלוג באנגלית שלכם, או אם יש לכם עמוד ״חדשות ועדכונים״ באתר.

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי