קופירייטר באנגלית או כתיבת תוכן באנגלית?

קופירייטינג

מה ההבדל ביניהם? והאם צריך להשתמש בשניהם? 

יצירת תוכן שיווקי באנגלית הינו חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית שיווק בינלאומי של חברות. כולנו כבר יודעים שאם לא מייצרים תוכן, אפשר לשכוח מקידום אורגני, קידום ממומן או קידום כלשהו. האמת, אפשר לשכוח מדברים הרבה יותר בסיסיים, כמו אתר, או עמוד פייסבוק לחברה. 

תוכן מחבר בין קהל המטרה והחברה המשווקת לקהל זה. ללא תוכן, גוגל גם לא היה קיים – לפחות לא במבנה שאנחנו מכירים אותו. תוכן שיווקי הוא הכוח המניע לקידום אתרים (SEO), רשתות חברתיות (Social Media Marketing – SMM) קבצי PDF להורדה, העשרה ללקוח וכו. 

מצד שני, מעבר לתוכן שיווקי ישנו מושג אחר שכולנו מכירים – קופירייטינג.

אומנם משתמשים בשתי השיטות האלו באסטרטגיות שיווק דיגיטלית, היעוד שלהם שונה לחלוטין. אז קדימה, בוא נצלול אל תוך ההבדלים בין תוכן שיווקי וקופירייטינג. 

מה זה תוכן שיווקי? 

תוכן שיווקי הוא התהליך של יצירת תוכן כדי לחבר, ללמד או לבדר את קהל הקוראים של החברה. קהל הקוראים – הכוונה ללידים, לקוחות או סתם מתעניינים באתר. בשוק הבינלאומי, תוכן שיווקי באנגלית מסייע לקדם את האתר, להביא לידים ובסופו של דבר לעזור ולפתח את העסק (להביא מכירות), אבל זאת לא המטרה המיידית של תוכן שיווקי. 

מבלבל? התהליך של יצירת תוכן משרת את אסטרטגיית טווח ארוך של החברה, וזה אחד ההבדלים הגדולים (אם לא הכי גדול) בין תוכן שיווקי וקופירייטינג. תוכן שיווקי הוא השקעה לטווח ארוך. 

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

אז איזה סוגי תכנים שיווקיים קיימים באנגלית? 

  • כתיבת בלוגים 
  • כתיבת כתבות 
  • יצירת פוסטים לרשתות חברתיות 
  • קטעי וידאו ל יוטיוב 
  • ספרים דיגיטליים 
  • תוכן שניתן להורדה מהאתר על ידי קבצי PDF
קופירייטינג באנגלית

קופירייטינג באנגלית 

אם תוכן באנגלית אמור לייצר מעורבות (engagement) אצל קהל המטרה בשווקים הבינלאומיים, קופירייטינג באנגלית יותר חד ומטרתו לייצר הנעה לפעולה (Call-To-Action – CTA) שמקדם עסקים ברמה המיידית. זה יכול להיות בקשה לרכישה, להורדת קובץ PDF, הצעה להירשם לדיוור הישיר שלכם וכיו״ב. 

המטרה של קופירייטינג היא לשכנע, ולאו דווקא לחבר וללמד. קופירייטינג אמור לייצר התנהגות מיידית, ופחות ״חינוך שוק״ שקשור יותר לשיווק טווח ארוך. גילוי נאות, אני לא מתחברת למושג ״חינוך שוק״. נשמע יומרני – ומאוד גדול מאיתנו. אבל אפשר להשפיע על קהלי מטרה. אבל זה נושא אחר לכתבה אחרת :-). 

מאמרים נוספים

דוגמאות לקופירייטינג באנגלית (עם קו תחתון): 

  • Buy NOW
  • For more information, schedule an appointment! 
  • LEARN NOW, DOWNLOAD THE PDF!
  • FREE GUIDE

ניתן להשתמש בקופירייטינג בערוצים הבאים: 

  • דפי נחיתה – Landing Pages
  • קמפיינים ממונים בגוגל – Google Ads Campaign
  • קמפיינים ממונים ברשתות חברתיות – Social Media Ads
  • קופי באתרים (למשל באזורים מסוימים, כמו טופס לידים, PDF להורדה) 
  • דיוור ישיר 
  • הודעות בוואטסאפ או SMS 
קופירייטינג וכתיבת תוכן באנגלית

אז מדוע לא רק להתעסק בקופירייטינג באנגלית? למה להשקיע גם ביצירת תוכן שיווקי? 

עם יד על הלב. האם אתם אוהבים שמוכרים לכם כל הזמן? טוב אנחנו יודעים את התשובה, say no more… לא! 

 כמה הייתם רוצים להיכנס לאתר של רהיטים, בלי ללמוד משהו על סגנון ואיכות המוצרים? כל מה שתראו זה קופי של 30% הנחה על כל החנות בלי שתלמדו משהו על המוצרים. לא כיף.

כמה הייתם נהנים לפגוש איש מכירות בלי small talk לפני? זה לא עובד ככה במציאות וזה בהחלט לא עובד ככה בעולם המקוון.  

תוכן שיווקי באנגלית, וקופירייטינג באנגלית אמורים לעבוד זה לצד זה בדיוק במינונים הנכונים. המטרה שלכם היא לא רק ללמד – והיא גם לא רק למכור, כי לא קיימת חברה שרק מוכרת, במיוחד לא ב 2022 (ואילך).  

הרעיון הוא להשתמש בתוכן כדי לערב את הלקוחות, להחזיר אותם לצרוך עוד מידע – ומצד שני מודעת קופי תשכנע את הלקוחות להנעה לפעולה (רכישה, הורדה, הרשמה) כשהם כבר חמים.

קופירייטינג או תוכן שיווקי באנגלית לקידום האתר במנועי חיפוש בעולם - פקטור ה-SEO 

אפשר להגיד בביטחון שתוכן שיווקי מקדם את האתר בהדרגתיות במנועי החיפוש (Google, Bing ועוד). בדיוק כמו שאנחנו כותבים את הכתבה הזאת, (שמטרתה לספק תוכן שיווקי על ההבדלים בין תוכן וקופירייטינג), כך גם אתם תעשו ברמה שבועית עם הלקוחות שלכם (מומלץ לא פחות משבועי). 

לסיכום: אם תוכן שיווקי כתוב באנגלית מקצועית ונכונה, הוא יציע ערך עבור הלקוחות. בניגוד לקופירייטינג, הוא לא ישדר ״מכירות״ או יעביר טעם של מסחריות. ולכן אנחנו ממליצים לכל הלקוחות שלנו להתאפק ברצון העז למכור כל הזמן, ובמקום זאת להשקיע ביצירת תוכן רענן, עקבי ומתחדש באנגלית. ההשקעה הזאת תחזור אליכם בצורה של אתר מקודם אורגנית, הגדלת מספר הלידים, ומעורבות יותר גבוהה באתר שלכם.  אנחנו מבטיחים ש The business will follow. 

אם אתם צריכים עוד מידע או לשמוע עוד לגבי השירותים שלנו לגבי תוכן שיווקי או קופירייטינג באנגלית, נשמח לשמוע מכם. 

לעוד מידע אפשר: https://threeedots.co.il או תכתבו מייל ל marketing@threeedots.com

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי