ראיון כייפי עם מנהלת קריאייטיב בעולם השיווק הדיגיטלי

ראיון כייפי עם מנהלת קריאייטיב

עולם השיווק מאוד רחב, וכולל בתוכו מגוון תחומים וערוצי שיווק, בניהם עולם התוכן השיווקי הכתוב, ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות, דירוג אתרים במנועי חיפוש, בניית אתרים, קמפיינים ועוד! אם יש משהו שאנחנו מאוד אוהבים לעשות זה לדבר ולהחליף רעיונות עם אנשים שאנחנו עובדים איתם ושותפים לתעשיית השיווק הדיגיטלי, כי לפעמים גם אנחנו שבויים בתוך הקונספט של עצמנו. אבל כיף לשמוע זוויות ותפיסות מקצועיות אחרות. 

היום אנחנו מראיינים את מרינה מרינה ביידין כץ, מנהלת מנהלת דיגיטל ב – NTO Media, ועוסקת בתחום מזה 7 שנים. מרינה גם ניהלה מותגים שונים בארץ ובעולם. 

הראיון עם מרינה

טל, ThreeeDots: היי מרינה, כיף להיפגש אצלכם לראיון על קפה. אני לא זוכר איך הרעיון הזה עלה, אבל בגלל שאנחנו באים מעולמות תוכן דומים, אתם מעולם השיווק הדיגיטלי ורשתות חברתיות, אנחנו מעולם התוכן השיווקי באנגלית. יש לנו המון במשותף ומצד שני, לעיתים אנחנו ניגשים לשיווק מנקודות שונות – אך משלימות. 

אני רוצה לדבר איתך היום על הקשר בין עולם התוכן ועולם השיווק הדיגיטלי שאתם מנהלים. 

מרינה, NTO: כמו תמיד, כיף להיפגש גם איתכם.אנחנו תמיד עסוקים בניהול קמפיינים בינלאומיים יחד איתכם, סוף סוף אפשר פשוט לשבת ולצ'טט. 

תראה, תוכן בעיניי זה אחד הדברים המרכזיים בעולם השיווק. כל מותג נפגש עם תוכן במספר נקודות. זה לא רק על מנת שיכירו ויתחברו למותג, או רק כדי לשווק מודעות מכירה ב Google Ads. המטרה של כל מותג שלא ישכחו אותו, ולתוכן יש  תפקיד קריטי בזה. 

טל, ThreeeDots: אני מסכים. זה לא שונה בהקשר של תוכן שיווקי באנגלית, התחרות העולמית כל כך גדולה, שלא מספיק לשים כסף על קמפיינים במטרה להביא לידים. קשה לשכוח סיפור טוב, כזה שנוגע ברגש של אנשים. 

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

איזה סוגי תכנים את מנהלת?  

מרינה, NTO: יש כמה סוגי תכנים, וצריך לדעת מתי להשתמש בכל אחד מהם. למשל, יש תוכן מכירתי, כזה שמתאים לחנויות כמו Etsy, WooCommerce, או Shopify. יש תוכן שיווקי שרואים באתרים, או תוכן אינפורמטיבי, שבגדול אמור לתת משקל ורלוונטיות למותגים – תוכן שנעשה בו שימוש בכתבות, בלוגים או באתר עצמו. 

טל, ThreeeDots: בעינייך, הלקוחות מבינים את החשיבות בתוכן שיווקי? 

מרינה, NTO: אל תסבך אותי עם הלקוחות שלנו! סתם סתם. האמת שהיום כן, פעם זה היה סיפור אחר. בעבר הלקוח רצה להקדיש את התקציב השיווקי שלו בקמפיין שיווקי ולמכור. נקודה.

היום, הלקוחות מבינים שלייצר הנעה לפעולה זה כבר לא מספיק, כי הליד נשאר קר. והם מוכנים להשקיע יותר ביצירת תוכן. בשנתיים האחרונות, עם כל עניין הקורונה, אנשים נשארו בבית והיה להם זמן לעשות שיעורי בית, לשמוע פודקסטים בנושאים שיווקיים, לארגן מחדש את אסטרטגיית השיווק שלהם וזה הביא ליותר אסטרטגיות שהתבססו על טווח ארוך, שזה מאפיין אסטרגיית תוכן. כשביקשנו מהלקוחות שלנו לעשות חקר מתחרים, ממש ספרנו את מספר הבלוגים שכל מתחרה העלה לאתר שלו. כשהלקוחות הבינו שהאתרים של המתחרים מאחסנים מאות כתבות בלוג, זה שיכנע אותם להשקיע בלפחות 8 בלוגים בחודש. בעבר, היו מוכנים לבלוג בחודש, שזה ממש לא אפקטיבי לקידום האתר בצורה אורגנית. 

מצד שני, אנחנו רואים שמספר מנהלי השיווק הצעירים הולך וגדל וזה דווקא עושה טוב במה שקשור לנושא התוכן. לא צריך לשכנע אותם להשקיע ביצירת תוכן שיווקי. 

טל, ThreeeDots: מה לדעתך סוג התוכן החשוב ביותר לחברות?

מרינה, NTO: הכל חשוב! זה לא משחק סכום אפס. אני חושבת שאסטרטגיית שיווק אינה חד מימדית, להיפך, כדי להצליח צריך להתשמש במספר שיטות שיווקיות ביחד. שילוב של קמפיין פרסומי בגוגל, קופי חד וחזק ותוכן שיווקי, לקידום האתר. היום  נושא המשפיענים הולך וגדל. יש  לזה גם הסבר פשוט. הרי בסופו של  דבר מדובר באנשים, ואנשים מתנהגים בצורה שונה. יש כאלה שיעדיפו לצפות בוידאו ב YouTube, אחרים אוהבים לחקור בתוכן כתוב, יש כאלה שתמונה תספר להם סיפור של 1000 מילים. וזה מה שהופך את השיווק היום לכל כך כיף. 

מאמרים נוספים

טל, ThreeeDots: מה לדעתך המשקל שיש לתוכן לקידום אתרים? 

מרינה, NTO: כל עניין קידום האתרים במנועי חיפוש (SEO), מושתת על קישורים – backlinks, מילות מפתח וערך של תוכן. מאמרים מקצועיים חשובים כדי לתת מידע על התחום שבו חברה נמצאת בה. חנויות ecommerce, ימכרו יותר אם יעלו כתבות ערך על המוצרים שהם מוכרים, ולא רק מבצעים על באנרים. אין ספק שתוכן מעלה את דירוג האתרים, לא משנה באיזה תחום. אבל לא כולם צריכים את  אותה  כמות תוכן. חנות ecommerce שמוכרת חולצות לא צריכה בלוגים בכמות של מוצרים בקנייה במעורבות גבוהה, כמו מוצרים רפואיים, רהיטים או נדל״ן. 

טל, ThreeeDots: כמי שעוסקים בתוכן שיווקי באנגלית  עבור השוק הבינלאומי, אנחנו חושבים הרבה על העתיד. לפי דעתך, מה צופה לנו העתיד? 

מרינה, NTO: אני צופה שהצד הויזואלי יתפוס יותר מקום, גם על חשבון הטקסט הכתוב. בעידן האד הוק, אין זמן לאנשים. ה TIK TOK, והרילס באינסטגרם (Instagram reels), עולם הוידאו והמשפיענים ב YouTube הולך וגובר. זה תלוי במוצר, אבל אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים יותר ויותר עם צעירים כדי שיכתבו עבורנו לדור שלהם.    

אני רואה עלייה בפודקסטים. אנשים היום שומעים פחות רדיו לטובת סטרימינג. בדיוק כמו נטפליקס, אנשים עוברים לספוטיפיי ואפל פודקסטס (Spotify and Podcast). אנחנו נראה יותר אנשים נכנסים לאולפנים ומקליטים את התוכניות שלהם. ויזולאיזציה ואודיו. 

מצד שני אני רואה ירידה בשלטי חוצות כמו שאנחנו מכירים אותם, ונראה בעתיד פרסונלזיזציה ולייב שיותאם לפי האנשים שעוברים באזור השלטים.  

אבל, אני לא אומרת שעולם הטקסט מת, להיפך, תהיינה עליה בבלוגים, כתבות יחסי ציבור ואתרים צריכים את הטקסט הכתוב – אני כן אומרת שעולם המדיה (שמע ואודיו) עולה לצד הטקסט הכתוב. 

טל, ThreeeDots: מרינה, אני מודה לך על הראיון המרתק הזה, הנושא הזה כך כך מעניין בפעם הבאה אתקשר לכתוב ספר ביחד. 

מרינה, NTO: קדימה, מתי מתחילים את הפרק הראשון? 

כמי שעסוקים מאוד ביצירת תוכן באנגלית עבור חברות שפונות לשוק הבינלאומי, אנחנו עובדים צמוד עם  NTO Media כסוכנות שמתמחה בניהול קמפיינים דיגיטליים ואסטרטגיית שיווק לכל הלקוחות שלנו. 

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי