האם ChatGPT מעלה או מוריד את איכות התוכן השיווקי של חברות?

Artificial Intelligence Banner

לאחרונה כולנו שומעים על ChatGPT וטכנולוגיית AI (בינה מלאכותית) ליצירת תמונות, אילוסטרציות, מוזיקה, וכתיבת טקסט. כמייצרי תוכן שיווקי – אנחנו בהחלט צללנו לבדוק את הטכנולוגיות, כדי לבחון את הפוטנציאל שלהם ושילובם בכתיבה היום יומית שלנו. 

המטרה מספר אחת שלנו היא לייצר תוכן איכותי – לא רק כדי לקדם אתרים, אבל כדי להביא תנועה תנועה לאתרים אלו, לייצר שיתופים, ולהפוך לידים ללקוחות משלמים. ומהסיבה הזאת – התוכן השיווקי / הקופי חייב להיות מקורי, קריאטיבי וכתוב בצורה סופר מעניינת.

אבל אז מגיעה פלטפורמה בינה מלאכותית שעוזרת לייצר ולכתוב תוכן. בין אם מדובר בתוכן שיווקי, תוכן שמיועד לספר, טקסט למסמכים ועוד, ChatGPT נותנתן פתרון כולל לכתיבת הטקסט הכתוב. 

הצעירים שבבלוגרים מדברים על האפליקציה הזאת, והאמת, לאחר 20 שנות כתיבה כקופרייטינג, החלטנו ללמוד קצת על הפלטפורמה החדשה ולכתוב את המאמר הזה (ללא עזרת בינה מלאכותית) כדי לתת את דעתנו לגבי הנושא.

מה זה ChatGPT?

ChatGPT ללא ספק הוא כלי מאוד חזק, ויודע לעשות רושם טוב בהסתכלות ראשונית. גם אותנו הוא הרשים. האפלקיציה משתמשת בטכניקות למידת מכונות (machine learning), כדי ליייצר שפה שנשמעת אמיתית דרך הטקסט הכתוב. היא פותחה על ידי OpenAI, כדי לתת לבלוגרים כלי אפקטיבי שיחסוך להם זמן ומאמץ לפיתוח רעיונות לפוסטים חדשים שהם כותבים ללקוחות שלהם.

אבל לפתרונות AI מסוג זה (או תוכן כתוב בכלל), יש גם סיכון של זילות תהליך יצירת התוכן, וזה יכול ליצור עולם מוצף בתוכן ירוד ולא איכותי. אם קורא ירגיש שמה שהוא קורא מיוצר בצורה רובוטית – זה יתפס כלא איכותי או מקורי. מניסיונם הראשוני של אנשים, לא מעט הצביעו על בעיות גדולות בשימוש בינה מלאכותית ליצירת תוכן שיווקי.

זה לא ש – ChatGPT לא ״כותב״ תוכן שנשמע טוב כשקוראים אותו, ולעיתים הוא נשמע קרוב לטבעי. יהיו בלוגרים וכותבי תוכן שאפילו ישתמשו וישענו על פתרונות בינה מלאכותית. אבל לדעתנו, תלות ברובוטים יכולה להזמין צרות.

מה זה צרות?

  • נטישת האתר שלכם
  • לא להתייחס למה שאתם כותבים לקהלים שלכם ברצינות
  • לתפוס את המותג שלכם כלא מקורי או ייחודי

השאירו פרטים לייעוץ ללא עלות:

החסרונות בשימוש בינה מלאכותית (AI) כמו ChatGPT ליצירת תוכן שיווקי

תוכן לא איכותי: ראשית, שימוש ב ChatGPT כדי לייצר תוכן אוטונומי יוריד את איכות התוכן השיווקי. נקודה. צריך להבין, מודולים כמו ChatGPT אינם מבינים את הקונטקסט – או המשמעות האמיתית של הטקסט שהם מייצרים, כי כל מה שהם פולטים, הם אספו ממוחות של בני אדם. זה אומר שהתוכן שהם מייצרים יכול או לא להיות רלוונטי במקרה הגרוע – או לא מדוייק במקרה הטוב. 

הבעיה שמי שקורא את התוכן השיווקי הוא בן אנוש שחי ונושם אנושיות. הקהל מטרה של כווווווולנו (כן זה כולל גם אותכם – האנשים שקוראים את מאמר הבלוג הזה) הם בני אדם עם רגשות, אמוציות, אינטואיציות, מערכת ציפיות ורצון להגשים חלומות. תוכן שכתוב בצורה ״טכנית״ וישמע אפילו קצת מרוחק יאבד את הקהל מטרה בשנייה.

הפצת תוכן שגוי: שימוש בבינה מלאכותית כמו ChatGPT עלול להפיץ תוכן לא נכון, מטעה ולא מדוייק. תוכן באיכות הזה יגרום לאתר שלכם לאבד אמינות ויפגע במוניטין שלכם כבלוגר, אבל לא פחות חשוב – יפגע במוניתין (מותג) של הלקוח.

חוסר מקוריות: תכנתו את ChatGPT על ידי איסוף מאסיבי של מידע מבני אדם ברחבי העולם – מהעבר ומהווה. זה אומר שהבינה המלאכותית בעצם משקפת את כל מה שבני אדם אספו לאורך השנים. האפליקציה תשקף את ודיעותיהם הלא אובייקטיביות. מניסיונם של משתמשים לא מעטים, ה – ChatGPT מספק תשובות לא טובות ושגויות עבור עשרות של שאלות ושאילטות – בנוסף לעובדה שהוא יכול לפגוע בקבוצות מיעוט, כי הוא לא פוליטיקלי קורקט.

הצפה של תוכן לא איכותי: שימוש בבינה מלאכותית כמו ChatGPT יכול להביא להצפת כמויות אדירות של תוכן ירוד ברשת. זאת משום שככל שיותר בלוגרים ישתמשו באפליקציה כדי לחסוך להם זמן ואנרגיה, הם ״יכתבו״ יותר בלוגים ובתדירות יותר גבוהה – וזה יציף את האינטרנט – מה שיביא לאיבוד אמון ברשת, ולא ירצו לקרוא תוכן שיווקי (מאמרי בלוג) של חברות. בדיוק כמו שאתם אומרים לדור הצעיר לא לצרוך חדשות דרך TikTok או Instagram בגלל הקוטביות, וה click bates ו – fake news – כך גם יגידו על תוכן במאמרים שכתובים באתרים. ״אל תאמינו למה שהחברה הזאת אומרת לכם״. אם יציפו את האינטרנט בתוכן רובוטי, זה ייצר הפניית עורף של אוכלוסיות מהרשת, וזה מסכן את כל מי שמשווק ברשת; הכותבים, והמותגים שמשלמים לכותבים לכתוב עבורם.

בעולם של היום (הלא רובוטי), לימדו אותנו שככל שיש יותר כותבים ברשת, זה מייצר גיוון – והופך את התוכן למעניין. קורא ברשת שואל שאלה, ומקבל מגוון של תשובות א-נ-ו-ש-י-ו-ת! רובוטים עלולים להביא ניסוחים שבלוניים לאותם השאלות, וזה עלול להיות מדרון מאוד חלקלק לאיבוד האמינות ברשת.

גוגל: גוגל ו – ChatGPT הם כמו שמן ומים, ושימוש בבינה מלאכותית שתזוהה על ידי האלגוריטם של גוגל תעניש את האתרים שבנויים על ידי תוכן מלאכותי. לא רק זה, גם מדברים על זה שגוגל תדביק תווית על תוכן שלא מיוצר על ידי בני אדם.

מאמרים נוספים

מדוע ChatGPT לא יכול לחבר בין מותגים והקהלי מטרה שלהם

השימוש במודולים כמו ChatGPT גורם לניתוק. הניתוק הוא לא רק בין הכותבים והמותגים שהם כותבים עבורם, אבל איך תוכן שמיוצר על ידי רובוטים יכול לחבר בין קהלים ומותגים? הערך התפיסתי על תוכן ירד – ויתפס באותה דרך שתוכנת שחמט נתפסת. אתם רואים את עצמכם נרשמים לדיוור ישיר של חברות אם כל מה שתקבלו זה תוכן שכתוב על ידי רובוטים?

ככותבים אמיתיים עבור מותגים, כשזה מגיע לבלוגים, פוסטים לרשתות חברתיות, או כתיבה לאתרים – לימדו אותנו לכתוב כאילו שאנחנו מדברים בקול רם. השיטה הזאת מייצרת כתיבה שמדמה שיח אמיתי עם הקהל מטרה – וזה מה שהופך את הכתיבה לברורה יותר, וכיפית לקריאה.

כתיבה על ידי בינה מלאכותית מטשטשת את השיטה הזאת, ותביא לכתיבה שטוחה יחסית, חוסר עניין ובסופו של דבר לא תחבר בין קהלים והמותגים שהם עוקבים אחריהם.

יש עוד צרות כמו חשבונות פקטיביות של ערוצים ברשתות החברתיות. תארו לכם שצ'אטבוטים ברשתות אלו יפנו לאנשים תמימים ויעקצו אותם? הפצת דברי שקר ברשת, ו fake news הם בעיה גדולה ורק תתאצם, כשמנגנון כמו ChatGPT גורם לשקרים להישמע כאמיתיים.

ל – ChatGPT יש את היכולת להפיץ דברי שקר, להפיץ תשובות לא אמיתיות שלא לדבר על היכולת המדהימה של המערכת לערבב בין עובדות ובדייה.


עבורנו, כותבי תוכן – זו לא מלאכה פשוטה לבוא עם רעיונות חדשים כל פעם מחדש. יש לנו לקוחות שמבקשים 4 בלוגים בחודש שיכסו את התחום ונושאים מהעולם מושגים שלהם. זה מצריך מאיתנו לבוא עם 52 כותרות בשנה! 8 בלוגים בחודש מביאים אותנו לחשוב על 104 כותרות בשנה! אבל זה רק מתחיל עם כותרות, כי כל מאמר בלוג ״תוקף״ נושא מסויים, מציע פתרונות שאמורים להפתיע את הקהל מטרה של המותגים. למצוא את המילים הנכונות כדי להתמודד עם האתגר זה לא דבר פשוט. ומהסיבה הזאת, OpenAI פיתחה את ChatGPT. אבל, ככותבים – לא לזה התכוון המשורר. אנחנו מזמינים יותר אפלקיציות לבדיקת שגיאות כתיב, תיקון דקדוק, ואולי קצת בתחום הסגנון – אבל אם מתחילים עם מערכות בינה מלאכותית שמשלימות טקסט כתוב ומציעות אלטרנטיבות שבלוניות שכתובות מראש, לדעתנו, זה התחלה של ירידת הערך של התוכן הכתוב.

אנחנו בטרי דוטס כותבים תוכן שיווקי באנגלית עבור חברות שפונות לשוק הבינלאומי. אנחנו מתחייבים שכל הכותבים שלנו הם בני אדם שחושבים על רעיונות מקוריות למאמר הבלוג הבא עבורכם, וחושבים על קהל הקוראים תוך כדי כתיבה. את זה, בינה מלאכותית לא יכולה לעשות.

מאמרים נוספים

מי אנחנו

ThreeeDots היא חברה לתרגום ויצירת תוכן באנגלית.

משימתנו היא לבנות לכם שפה שיווקית וטרמינולוגיה, שתעביר את הערך השיווקי של המוצר/שרות בהתאמה מיטבית לתרבות המקומית ולקהל היעד.

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים

דברו איתי